گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

ریزش قیمت بیلت در بازار آسیا/ بیلت ایرانی با چه قیمتی معامله شد؟

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از کاهش قیمت بیلت در بازار آسیا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت بیلت در بازار آسیا علی رغم بازگشت بازاریان از تعطیلات روز کارگر با کاهش قیمت و تقاضا مواجه شد.

به گفته برخیی منابع بازار، این کاهش قیمت به دنبال روند نزولی اخیر در بیشتر کشورهای اسیایی به علت رکود بزرگ در اقتصاد جهانی و کسادی اوضاع املاک تا حد زیادی ادامه دارد.

در این راستا، قیمت‌های پیشنهادی فیلیپین برای بیلت با گرید5SP کمتر از 530 دلار به ازای هر تن  سی اف ار شنیده شد در حالی که قیمت مانیل برای بیلت با گرید،3SP در محدوده 520 دلار به ازای هر تن سی اف ار بود.

همچنین قیمت‌های پیشنهادی تایلند برای بیلت ایرانی 530 دلار به ازای هر تن شنیده شد اما معاملات در محدوده 500 دلار به ازای هر تن سی اف ار انجام شد. هزینه حمل بار از جنوب ایران به آسیا 40 تا 45 دلار به ازای هر تن تخمین زده شد.

به گفته یک تاجر مستفر در سنگاپور، خریداران به دنبال خرید با قیمت‌های پایین هستند به همین دلیل، تقاضا ضعیف است و قیمت‌ها هنوز به کف نرسیده‌اند.

معاملات این هفته به دلیل تعطیلات آخر هفته و روز کارگر آرام بود. ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت بیلت وارداتی به ازای هر تن سی اف ار مانیل در بازه 530 تا540  دلار به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی نسبت به قبل کاهش نشان می دهد. این محصول در روز قبل با قیمت 550 تا 560 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

البته با وجود کاهش قیمت این محصول، افزایش قابل توجهی در فروش بیلت مشاهده نشده است.

همچنین شاخص قیمت بیلت داخلی EXW تانگ‌شان شمال چین با احتساب ارزش افزوده 3520 یوآن (509 دلار) به ازای هر تن بود که این قیمت نسبت به قبل با کاهش قیمت  10 یوانی مواجه شده است. این محصول در روز قبل با قیمت  3530 یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد.

تقاضای ضعیف و بازار آرام در تعطیلات ماه مبارک رمضان و عید فطر، کارخانه ها را بر آن داشت تا فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق دربیاورند. انتظار می‌رود این روند تا زمانی که تقاضا افزایش یابد، ادامه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *