گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن ‌سه‌شنبه 12 اردیبهشت؛ زلزله در بازار دلار/ متقاضیان فولاد به صف شدند

تازه ترین گزارش‌ها از بازار داخلی فولاد از زلزله در بازار دلار و به صف شدن متقاضیان فولاد حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز در بازار آزاد در پایه 54 هزار تومان کار خود را آغاز کرد و پس از نوسان 500 تومانی دوباره وارد کانال 54 هزار تومان شد، این در حالی است که در روزهای ایر بانک مرکزی اعلام کرده است که با متخلفان ارزی برخورد خواهد شد. البته به نظر می‌رسد تغییر در ارزش پول ملی به دلیل تحرکات آمریکا برای افزایش اهمیت دلار در جهان باشد. اکنون اغلب سرمایه گذاران بیش از اینکه متقاضی دلار باشند تقاضای یورو دارند.

آمارها حاکی از آن است که در طول یکسال گذشته وضعیت دلار بدتر شده و به پایین‌ترین میزان در بخش قرارداد رسیده است. پوند انگلیس نیز در هفته قبل شاهد ورود سرمایه بود و تعداد موقعیت خرید آن به میزان 4500 قرارداد افزایش و در مجموع به 5800 قرارداد خرید رسیده که بالاترین سطح 17 ماهه است. این نوسان قیمت در ارزهای مختلف باعث تغییر نرخ در بخش فولاد نیز شده است.

همچنین با اینکه ثبات در بازار فولاد جهانی شاهد هستیم اما همین تغییر در ارزش پول ملی کشورهای دارای اقتصاد قوی باعث خواهد شد نوسان قیمت را در روزهای آینده شاهد باشیم. در این راستا، اکنون هر تن اسلب صادراتی بدون تغییر، با قیمت 500 دلار در هر تن و بیلت صادراتی ایران نیز با همین روند، با نرخ میانگین 500 دلار مبادله شد. علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS بدون تغییر، با نرخ 544 دلار به ازای هر تن مبادله شد و اسلب صادراتی این منطقه نیز تغییری نداشت و به قیمت 582 دلار و 50 سنت در هر تن به فروش رسید.

در عین حال، با توجه به تحریک تقاضا در فولاد جهانی بازار داخلی همچنان متقاضیان صف بسته‌اند به طوری که در معاملات امروز بورس کالا برای ۵ هزار تن ورق سرد B، به میزان ۶ ‌هزار و ۴۰۰ تن تقاضا وجود داشت. همچنین ۱۸ هزار و ۸۵۰ تن ورق گالوانیزه G به تابلوی معاملات راه یافت و ۲۵ هزار و ۲۰۰ تن تقاضا برای آن وجود داشت.

علاوه بر این، آنطور که بانک جهانی پیش بینی کرده، قیمت مواد معدتی و فلزات تا سه ماهه اول سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش خواهد داشت که به نظر می‌رسد این شرایط به دلیل بهبود تقاضا در سرزمین اژدهای سرخ باشد اما برخی از تحلیلگران بر این باورند قیمت کامودیتی‌ها پایدار نیست و در ماه‌های آینده روند نزولی را طی می‌کند.

 

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز سه شنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها افزایشی بوده است و در شش شرکت از 500 تا 1100 تومان افزایش قیمت مشاهده میشود .

نرخ محصولات نبشی و ناودانی در اکثر شرکت ها نوسان قیمت مشاهده شده است و در دو شرکت 300 تا 6000 تومان افزایش قیمت مشاهده شده است و در دو شرکت از 100 تا 200 تومان کاهش قیمت داشته اند.

در شرکت‌ ظفر بناب قیمت محصولات خود را با 600 تومان افزایش اعلام کرد، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 100 تا 350 تومان افزایش قیمت مشاهده می‌شود.

در همین حال،در بخش پروفیل در اکثر بخش ها شاهد افزایش قیمت بودیم و در چهار شرکت از 800 تا 1200 افزایش قیمت مشاهده شده است .

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *