جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 مرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وزیر امور خارجه: ایران امشب جمع‌بندی نهایی برجامی خود را به هماهنگ کننده اروپا ارائه می‌کند+فیلم

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: تا ساعت 24 امشب آخرین جمع بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ کننده اروپایی می‌دهیم.

وزیر امور خارجه: ایران امشب جمع‌بندی نهایی برجامی خود را به هماهنگ کننده اروپا ارائه می‌کند+فیلم اخبار

به گزارش فولادبان حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در منطقه، وزرای امور خارجه قطر و عمان و در اروپا فرانسه و ایتالیا در مذاکرات همکاری می‌کنند، گفت: به طور مشخص در حال حاضر روی سه موضوع در حال انتقال پیام از طرف آمریکایی هستیم و طی روزهای آینده ما آخرین نظرات را اعلام می‌کنیم.

وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: به آمریکایی‌ها به صراحت گفتیم اگر نظرات ما که نظرات منطقی است، تأمین ‌شود ما آمادگی داریم وارد مرحله اعلام توافق شویم و جمع بندی را با حضور وزرای امور خارجه در وین برگزار کنیم و مراحل بعدی را بر اساس جدول زمانبندی و توافق پیش ببریم.

وی افزود: آمریکایی‌ها پیام می‌دهند که در آستانه انتخابات کنگره هستند و قیمت بنزین بالا می‌رود، اما برای اینکه بتوانیم قدم نهایی را در این موضوع برداریم، حتماً طرف آمریکایی باید انعطاف نشان دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: طرف آمریکایی در مذاکرات اخیر وین در حد نسبی در دو موضوع انعطاف شفاهی خودش را بیان کرده که باید تبدیل به متن شود و در موضوع سوم که در زمینه‌ی تضامین است باید واقع‌بینی طرف آمریکایی را داشته باشیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها این واقع‌بینی را نشان دهند، ما در روزهای آینده به نقطه توافق می‌رسیم و اگر نشان ندهند، دنیا به آخر نخواهد رسید.

وی اعلام کرد: حداکثر تا ساعت 24 امشب آخرین جمع‌بندی خودمان راجع به مسائل باقیمانده را به طور مکتوب به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم و بعد باید ببینیم که چه بازخورد و واکنشی می‌بینیم. اگر طرف آمریکایی با انعطاف باشد در نقطه توافقنامه خواهیم بود و اگر واکنش آمریکایی تکرار مصیبت‌های داخلی آمریکا باشد، باید بیشتر حرف بزنیم و گفتگو کنیم.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors