گزارش هفتگی فولادبان از معاملات بورس کالا/از مهمترین عرضه هفته چه خبر؟

خبرنگار فولادبان، جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری را مورد بررسی قرار داد

به گزارش فولادبان، جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری مورد بررسی قرار گرفت.

در مهمترین عرضه هفته، در معاملات روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه، ۲۰۱ ‌هزار و ۸۹۰ تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۹۸٫۵ درصد آن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۲۰۹ هزار و ۷۰۱ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۶ درصدی را رقم زد.

جزئیات این معاملات به شرح ذیل است:

ریز معاملات روز شنبه نهم اردیبهشت ماه

در معاملات روز شنبه نهم  اردیبهشت ماه ۱۴۰2، از ۲۰۳ هزار و ۴۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا، ۱۱۳ هزار و ۴۶۰ تن یعنی معادل ۵۵٫۸ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۸۶ ‌هزار و ۸۰۰ تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و تنها ۳ درصد آن، یعنی ۳ ‌هزار تن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۲۱۶ هزار و ۸۰۴ ریال است که نسبت به قیمت پایه کاهش ۸٫۱ درصدی را رقم زد.

همچنین، ۷ هزار و ۳۶۰ تن از  حجم عرضه شده تیرآهن، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۲۹۶ هزار و ۴۸۸ ریال به فروش رسید که نشان از رشد ۵٫۳ درصدی قیمت این محصول دارد.

امروز فروشندگان میلگرد آلیاژی، به میزان یک‌هزار و ۵۰ تن از  این محصول عرضه کردند و با استقبال خوب مشتریان تمامی ان با قیمت میانگین موزون ۲۲۶ هزار و ۲۳۶ ریال به فروش رفت.

علاوه بر این، یک‌‌هزار و ۵۵۰ تن میلگرد کلاف در دسترس مشتریان قرار گرفت که ۱۰۰ درصد آن خریداری شد. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ۲۵۶ هزار و ۱۵۰ ریال برای میلگرد کلاف به ثبت رسید.

مشتریان ورق سرد خودرو هم امروز ۱۰۰ درصد حجم عرضه این محصول یعنی معادل ۵۰۰ تن را با قیمت میانگین موزون ۳۴۵ هزار و ۳۲۴ ریال خریداری کردند.

در پایان، مشتریان ۱۰۰ درصد کنسانتره سنگ آهن یعنی معادل ۱۰۰ هزار تن را با قیمت موزون ۱۰هزار و ۳۸۰ ریال خریداری کردند.

ریز معاملات روز یکشنبه دهم اردیبهشت ماه

در معاملات روز یکشنبه دهم  اردیبهشت ماه ۱۴۰2، از یک میلیون و ۸۹۰ هزار و ۵۰۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا،  ۸۳۹ هزار و ۵۰۰ تن یعنی معادل ۴۴ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۹۵۱ هزار کنسانتره سنگ آهن در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۴۱ درصد آن، یعنی ۳۹۰ هزار تن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۳۳ هزار و ۱۱۷ ریال است که نسبت به قیمت پایه تغییر ۳٫۸ درصدی را به ثبت رساند.

همچنین، ۳۵۰ هزار تن از حجم عرضه شده گندله سنگ آهن، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت پایه ۴۲ هزار و ۷۴۰ ریال به فروش رسید.

امروز فروشندگان آهن اسفنجی، به میزان ۹۹ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول عرضه کردند که تمام این حجم با قیمت میانگین موزون ۱۲۹ هزار  و ۸۱۷ ریال به فروش رسید که این قیمت رشد ۱۱ درصدی را نسبت به قیمت پایه این محصول ثبت کرده است.

ریز معاملات روز دوشبه یازدهم اردیبهشت ماه

در معاملات روز دوشبه یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰2، از ۴۱۸ هزار و ۳۹۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا، ۳۰۵ هزار و ۳۹۰ تن محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۲۰۱ ‌هزار و ۸۹۰ تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۹۸٫۵ درصد آن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۲۰۹ هزار و ۷۰۱ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۶ درصدی را رقم زد.

همچنین، ۷۵ هزار تن تختال C به قیمت پایه ۱۹۱ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

امروز فروشندگان ورق سرد B به میزان یک هزار و ۵۰۰ تن از این محصول عرضه کردند که تمامی آن با قیمت پایه ۲۸۰ هزار و ۴۳۸ ریال به معامله رسید.

علاوه بر این، ۳۰ هزار تن آهن اسفنجی بریکت در دسترس مشتریان قرار گرفت که ۱۰۰ درصد آن خریداری شد. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ۱۳۸ هزار ۴۱۷ ریال برای آهن اسفنجی بریکت به ثبت رسید.

در پایان، گندله سنگ آهن با قیمت پایه ۴۸ هزار و ۷۴۰ ریال و عرضه به حجم ۸۵ هزار تن معامله نشد.

ریز معاملات روز سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه

در معاملات روز سه‌شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰2، قرار بود، ۳۰ هزار و ۸۵۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود که ۲۵ هزار و ۷۵۰ تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۱۶٫۶ درصد محصولات از تابلوی معاملات حذف شدند.

در همین حال، برای ۵ هزار تن ورق سرد B، به میزان ۶ ‌هزار و ۴۰۰ تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۲۸۰ هزار و ۴۳۸ ریال را روی تابلو معاملات به ثبت رساند.

همچنین، ورق قلع اندود که یک‌هزار و ۹۰۰ تن از حجم آن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد، به میزان ۵۰۰ تن تقاضا برای این محصول به ثبت رسید و قیمت میانگین ۳۹۱ هزار و ۱۷۹ ریال را روی تابلوی معاملات نشان داد.

در پایان، ۱۸ هزار و ۸۵۰ تن ورق گالوانیزه G به تابلوی معاملات راه یافت و ۲۵ هزار و ۲۰۰ تن تقاضا برای آن وجود داشت. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۴۱۰ هزار و ۴۹ ریال می‌باشد.

ریز معاملات روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه

در معاملات روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰2، از ۱۹۳ هزار و ۴۰۵ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا، ۶۴ هزار و ۳۸۰ تن یعنی معادل ۳۳ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۱۴۶ ‌هزار و ۱۵۶ تن میلگرد در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۲۸ درصد آن، یعنی ۴۱ ‌هزار و ۶۴۷ تن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۲۴۵ هزار و ۶۶۱ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۰٫۶ درصدی را رقم زد.

همچنین، تمام ۷۹۸ تن حجم عرضه شده نبشی، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۲۶۶ هزار و ۲۵۱ ریال به فروش رسید که نشان از افزایش ۱۲٫۹ درصدی قیمت این محصول دارد.

امروز فروشندگان ناودانی، به میزان ۶۴۲ تن از این محصول عرضه کردند که با استقبال خوب خریداران مواجه شد و به طور کامل به فروش رسید.

علاوه بر این، ۲۲ ‌هزار و ۷۰۹ تن تیرآهن در دسترس مشتریان قرار گرفت که ۶۶ درصد آن خریداری شد. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ۲۵۲ هزار ۸۹۱ ریال برای تیرآهن به ثبت رسید.

مشتریان ورق سرد B هم امروز ۱۰۰ درصد حجم عرضه این محصول یعنی معادل ۴ هزار و ۵۰۰ تن را با قیمت میانگین موزون ۳۱۹ هزار و ۳۴۱ ریال خریداری کردند و رشد ۱۳٫۸ درصدی را نسبت به قیمت پایه این محصول به ثبت رساندند.

در ادامه، تنها یک هزار و ۶۰۰ تن ورق گرم با قیمت ۲۷۳ هزار و ۳۱۸ ریال به فروش رسید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *