جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

برخورد شاخص کل به مقاومت 1.3 میلیون واحدی/ شاخص فلزات اساسی یک میلیون واحد را رد کرد

شاخص کل بازار سرمایه امروز از مقاومت 1.3 میلیون واحدی گذشت، اما در آخرین دقایق مقاومت قوی‌تر شد.

به گزارش فولادبان؛ در جریان معاملات امروز، شاخص کل با حمایت سهامداران و تشکیل صف‌های خرید برای برخی از سهم‌های بزرگ نیمه اول معاملات را با رنگ سبز گذراند و محدوده مقاومت یک میلیون و 300 هزار واحدی را گذراند، اما در نیمه دوم معاملات، این مقاومت بود که تشدید شد و شاخص کل پایین آمد، اما در کل، بازار مثبت بسته شد. کارشناسان بازار سرمایه علت اصلی کاهش شاخص کل و بیشتر شدن فروش را کمرنگ شدن مذاکرات برجام می‌دانند.

با وجود اینکه شاخص کل در اواخر معاملات کمی کاهش یافت، تا انتهای معاملات 19 هزار و 75 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 304 هزار و 331 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن با افزایش 3 هزار و 49 واحدی نسبت به روز قبل، روی 400 هزار و 649 واحدی ایستاد. شاخص فلزات اساسی هم امروز رشد خوبی داشت و 19 هزار و 9 واحد بالا آمد تا مرز یک میلیون واحدی را رد کند و رقم یک میلیون و 5 هزار و 76 واحدی را نشان دهد.

امروز، نمادهای «ولکار»، «ومدیر»، «شستا»، «برکت»، «فولاد»، «فملی» و «شپنا» پرتراکنش‌ترین‌های بازار بودند. سه گروه فلزات اساسی، شیمیایی و بانک‌ها هم برترین گروه‌های صنعت در معاملات امروز بودند که ارزش معاملاتی بالایی داشتند. نمادهای «فولاد»، «کگل»، «پارسان»، «فارس»، «وغدیر»، «شپدیس» و «شتران» هم بیشترین تأثیر را روی شاخص داشتند.

فولادی‌ها در معاملات امروز به طور متعادل پیشروی کردند، اما نمادهای «فولاد»، «فولاژ»، «فنورد» و «فجر» بیشترین رشد را داشتند. نماد «کگل» هم در معدنی‌ها معاملات خوبی را پشت سر گذاشت و 4.2 درصد رشد کرد. نماد  هم با رشد 1.9 درصدی توانست عملکرد خوبی از خود در فرابورس ثبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors