Please use a valid API Key قیمت‌ اسلب صادراتی دریای سیاه روسیه نزولی شد - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

قیمت‌ اسلب صادراتی دریای سیاه روسیه نزولی شد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از کاهش قیمت‌ صادراتی دریای سیاه روسیه به دنبال تاثیر منفی آسیا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر قیمت‌های اسلب صادراتی دریای سیاه روسیه به دنبال روند نزولی بازارهای آسیایی به خصوص چین کاهش یافت.

در همین حال، کاهش تقاضا و میزان معاملات تجاری در آستانه تعطیلات روز کارگر باعث کاهش قیمت محصولات تخت فولادی و اسلب شد که این موضوع تاثیر مستقیمی بر دیگر بازارها دارد.

با این وجود که عرضه‌کنندگان محصولات تخت فولادی و اسلب روسی به دلیل جنگ و تحریمات بین‌المللی ناشی از آن، اخیرا در بازار حضور نداشتند، تاثیر این روند نزولی در این بازار نیز مشهود است.

در یک هفته اخیر پیشنهادات قیمتی یک عرضه‌کننده روسی تحریم شده برای اسلب با شیوه معاملاتی cfr ترکیه، 550 تا 560 دلار به ازای هر تن (معادل 525 تا 530 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) گزارش شد.

در هفته گذشته، این عرضه‌کننده این محصول را با قیمت 570 دلار به ازای هر تن cfr (540 تا 545 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) فروخت.

گفته می‌شود که یک عرضه‌کننده تحریم نشده، هدف قیمتی خود را 600 دلار به ازای هر تن cfr ترکیه (معادل 570-575 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) و یا حتی بالاتر قرار داده است اما فعالان بازار ترکیه با استناد بر نرخ پیشنهادی 590 دلار کویل ورق گرم چینی، این قیمت را بالا دانستند.

در همین حال، خریداران ترکیه در آستانه انتخابات 14 مه (24 اردیبهشت ماه 1402)، منتظر تغییرات قیمتی هستند، بنابراین انتظار می‌رود در هفته‌های آتی، معاملات محدودی با ترکیه گزارش شود.

علاوه بر این، یکم مه (11 اردیبهشت ماه 1402) تعطیل رسمی در سراسر اروپا بود و بازار اصلی واردات اسلب برای عرضه‌کنندگان روسی – ایتالیا – راکد بود. برخی از خریداران نیز تا دوم مه (12 اردیبهشت ماه 1402) از تعطیلات بازنگشتند.

در نتیجه در طول هفته منتهی به دوم مه (12 اردیبهشت ماه 1402)، پیشنهاد قیمتی رسمی برای اسلب گزارش نشد. یک فعال در بازار اروپا در این باره بیان کرد که اسلب چینی در اروپا با قیمت 630 دلار به ازای هر تن cfr (معادل 590 تا 595 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) موجود بود که قیمت‌های روسیه نیز در همین راستا است. در هفته گذشته، قیمت پیشنهادی روسیه برای اسلب با شیوه معاملاتی cfr، 670 دلار به ازای هر تن بود. وی خاطرنشان کرد: به نظر من، قیمت محصول چینی بهترین مرجع برای پیش‌بینی قیمت محصول روسی در حال حاضر است.

همچنین یک تاجر در بازار اروپا اظهار داشت: بازه قیمتی 630 تا 640 دلار به ازای هر تن cfr (معادل 595 تا 600 دلار به ازای هر تن cfr)، برآورد عادلانه‌تری است.

فعال دیگری در بازار اروپا تحلیل کرد: قیمت 630 دلار به ازای هر تن cfr ایتالیا در حال حاضر، عادلانه‌ترین برآورد است. البته این تنها یک برآورد است و مذاکرات محصول با تحویل ماه ژوئیه در اواسط ماه می انجام می‌شوند و تا آن زمان، قیمت‌ها تغییر خواهند کرد.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت اسلب فولادی، صادرات، فوب دریای سیاه، CIS در بازه 520 تا 600 دلار به ازای هر تن فوب محاسبه شد درحالی که این محصول در هفته قبل، بین 540 تا 625 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors