جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 31 خرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 31 خرداد؛ الاکلنگ ارز و فولاد/ ترکیه پر قدرت به بازار جهانی فولاد باز می‌گردد؟

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد از الاکلنگ ارز و فولاد در بازار حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن چهارشنبه 31 خرداد؛ الاکلنگ ارز و فولاد/ ترکیه پر قدرت به بازار جهانی فولاد باز می‌گردد؟ اتحادیه ها و انجمن های فولاد آینده بازار فولاد, قیمت آهن قراضه

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ ارز امروز در بازار غیر رسمی با قیمت ۴۸ هزار و‌ 700 تومان معامله شد که این نرخ نسبت به معاملات روز گذشته افزایش نشان می‌دهد اما بازار‌ فولاد روند دیروز خود را طی کرد و امروز هم کاهشی بود.

در همین حال، ترکیه امروز تقاضای بیشتری برای قراضه آهن ثبت کرد و احتمالا در ماه آینده عرضه این کشور در بازار جهانی پرفشار خواهد شد، این در حالی است که فولادسازان ترک به دلیل انتخابات در رکود قرار داشتند و اکنون با ابقای اردوغان به عنوان رئیس جمهور وضعیت با ثبات‌تری دارند.

نکته مهم اینجاست که ترکیه با مشکل کاهش ارزش پول ملی همراه شده و ساخت و ساز در این کشور یه مداقل رسیده است. احتمالا این کشور قوانین خود را در زمینه املاک تغییر دهد تا تقاضای داخلی فولاد کاهش نیابد.

در ایران نیز فولادسازان همچنان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. در این راستا، معاملات بورس کالا در ایران نشان می‌دهد عرضه محصولات فولادی با افزایش مواجه شده ولی وضعیت تقاضای محصول به محصول متفاوت بوده است.همچنین برخی متقاضیان منتظر ثبات وضعیت هستند که آمار معاملات بورس کالا بیامگر آن است.

برهمین اساس، امروز برای ۶۳ هزار و ۹۲۴ تن میلگرد، ۳۸ ‌هزار و ۸۱۱ تن تقاضا وجود داشت. همچنین نبشی که ۱۱۰ تن از حجم آن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد، به میزان ۲۲۰ تن تقاضا برای این محصول به ثبت رسید. علاوه بر این، ۱۳ ‌هزار و ۹۳۴ تن تقاضا از سوی مشتریان برای تیرآهن ثبت شد که یک‌هزار و ۲۲۹ تن از میزان حجم راه یافته این محصول به تابلوی معاملات کمتر بود. ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن ورق گرم به تابلوی معاملات راه یافت و ۴۵۰ تن تقاضا برای آن وجود داشت.

در بازار جهانی نیز وضعیت صادرات فعلا ثابت است به طوری که هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 465 دلار در هر تن و بیلت صادراتی ایران ثابت ماند و با نرخ میانگین 490 دلار مبادله شد. علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS بدون تغییر، با نرخ 520 دلار به ازای هر تن مبادله شد، در حالی که اسلب صادراتی این منطقه تغییری نداشت و به قیمت 490 دلار در هر تن به فروش رسید.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز چهارشنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد شاهد کاهش قیمت 300 تا 800 تومانی هستیم.

علاوه بر این، در بازار نبشی تا این لحظه قیمت دو شرکت از 200 تا 900 تومان کاهش پیدا کرده است.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها ثابت بوده است ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 50 تا 100 تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

در بازار پروفیل شاهد کاهش 100 تا 200 تومانی دو شرکت هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors