جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار آهن و فولاد 09 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ جهش ۲۵ درصدی قیمت تیرآهن در 2 هفته

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران گفت: از روز سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه مقدار پیش پرداخت‌ها از ۱۰ درصد به ۳۰ درصد در بورس کالا افزایش داشت و این اقدام به این علت اتخاذ شد تا رقابت کمتری در بورس کالا صورت گیرد.

تحلیل هفتگی بازار آهن به روایت فعال بازار/ جهش ۲۵ درصدی قیمت تیرآهن در 2 هفته اخبار بازار آهن و فولاد قیمت شمش فولاد

محمدصادق چیت ساز در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار آهن اظهارداشت: انواع محصولات فولادی در یک هفته اخیر حدود 2 هزار و 600 تومان در هر کیلوگرم افزایش قیمت داشتند. در این راستا، روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه، هر کیلوگرم آهن به میزان 2 هزار و 100 تومان افزایش یافت، ضمن اینکه در دو هفته گذشته قیمت آهن 4 هزار و 700 تومان افزایش قیمت داشت، یعنی ۲۵ درصد افزایش قیمت در عرض دو هفته اتفاق افتاده است.

وی گفت: در صورتی که موضوعاتی مشابه قطعی برق پیش نیاید، بازار آهن آرام خواهد شد و به احتمال زیاد کمی کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد اما در هر صورت، بعید است قیمت هرکیلوگرم میلگرد به کمتر از 25 هزار تومان برسد.

چیت ساز با اشاره به نرخ سایر محصولات فولادی، تصریح کرد: قیمت صادراتی میلگرد و تیرآهن کارخانجات ایرانی هر تن حدود 550 دلار قیمت درب کارخانه قیمت گذاری شده است که این قیمت نسبت به قیمت قبلی 30 دلار افزایش قیمت را به ثبت رساند. همچنین قیمت شمش بلوم با نرخ پایه 18 هزار تومان و میلگرد نمرات ۱۴ تا ۲۰ هر کیلوگرم 222 هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران اظهار کرد: براساس ابلاغیه دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نسبت فروش به خرید محصولات فولادی در بازه زمانی سه ماهه، 90 درصد شده است؛ به این ترتیب که اگر ۱۰ ظرفیت میلگرد در بورس کالا خریداری شود، ظرف مدت یک ماه باید ۸ ظرفیت به فروش برسید و در سامانه جامع تجارت هم به ثبت رسیده باشد.

وی در پایان با اشاره به ابلاغیه بورس کالا در خصوص افزایش مجدد پیش پرداخت‌ها به منظور کنترل تقاضا، تصریح کرد: از روز سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه مقدار پیش پرداخت‌ها از ۱۰ به ۳۰ درصد در بورس کالا افزایش داشت و این اقدام به این علت اتخاذ شد تا رقابت کمتری در بورس کالا صورت گیرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors