گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن ‌چهارشنبه 6 اردیبهشت؛ موتور فولاد روشن شد/ مواد اولیه ارزان قیمتها را تغییر داد

دلار که در روزهای گذشته نوسانات رشدی را پیش گرفته بود امروز از مسیر افزایشی خود عقبگرد کرد و یک پله ارزانتر شد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز با قیمت 50 هزار و 500 تومان در بازار معامله شد. به نظر می‌رسد دخالت بانک مرکزی و راه‌اندازی مرکز مبادله طلا و ارز اکنون تاثیر خود را در بازار گذاشته و بانک مرکزی به عنوان یک بازارساز ظاهر شده و تاکنون توانسته نرخ را بین 50 تا 51 هزار تومان نگه دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد از نیمه فروردین ماه تاکنون نرخ دلار از 51 هزار تومان فراتر نرفته اما به دلیل نوسانات گسترده در سال گذشته کمترین تغییر در نرخ بر بازارهای دیگر نیز تاثیر مستقیم می‌گذارد.

با اینکه قیمت محصولات فولادی در بازار افزایش یافته آمارها بیانگر ثبات در قیمتهای جهانی است. در بازار داخلی میلگرد تا این لحظه قیمت محصولات شرکت‌ ها با ثبات اعلام شده است. در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات را با افزایش 900 تومانی اعلام کرد، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای قیمتی اعلام نشده است.

نوسانات نرخ نیز باعث شده پروفیل، نبشی و ناودانی تا این لحظه قیمتی از هیچ شرکتی اعلام نشود. در بازار جهانی هر تن اسلب صادراتی ایران، با قیمت 518 دلار و بیلت صادراتی ایران با نرخ میانگین 516 دلار بدون تغییر نسبت به دیروز مبادله شد. بیلت صادراتی منطقه CIS با نرخ 551 دلار و اسلب صادراتی این منطقه به قیمت 582 دلار و 50 سنت در هر تن به فروش رسید. این در حالی است که قیمت مواد اولیه فولاد در جهان روند نزولی را تجربه کرده است. طی 60 روز گذشته کنسانتره آهن 22 درصد، زغالسنگ 37 درصد و کک صادراتی چین 15 درصد کاهش داشته‌اند. این موضوع بر قیمت صادراتی فولاد ایران نیز تاثیر داشته و آنها را کاهش داده است.

طی روزهای اخیر وزارت صمت و اقتصاد جلسات متعددی درباره عرضه فولاد در بورس کالا داشتند که ماحصل آن تغییر در مدیریت عرضه و تقاضا خواهد بود که به کشف نرخ دلار معاملات، پایین تر از هدفگذاری بانک مرکزی کمک خواهد کرد. ابطال شمش فولادی در بورس کالا به دلیل همین تصمیمات است اما باید توجه داشت تعدد قوانین در این بخش بازارهای صادراتی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

از آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز سه شنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها ثابت بوده است و در چهار شرکت از 300 تا 2000 تومان افزایش قیمت مشاهده میشود .

نرخ محصولات نبشی و ناودانی در اکثر شرکت ها ثابت مشاهده شده است و در دو شرکت از 200 تا 2500 تومان افزایش قیمت مشاهده شده است.

در شرکت‌ ظفر بناب قیمت محصولات خود را با 300 تومان افزایش اعلام کرد، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 50 تا 100 هزار تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

در همین حال،در بخش پروفیل در اکثر بخش ها شاهد ثبات قیمت بودیم و در یک شرکت 1900 تومان افزایش پیدا کرد .

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *