یک مقام مسئول ایمیدرو خبر داد:

توافق وزارت صمت و بورس کالا بری جلوگیری از تنش در بازار آهن و فولاد

یک مقام مسئول ایمیدرو با ارائه چند نکته معاملات هفته آتی شمش و میلگرد را بررسی کرد.

به گزارش فولادبان، امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با انتشار گزارشی در فضای مجازی، چند نکته در خصوص معاملات هفته آتی شمش و میلگرد بیان کرد.

در این گزارش آمده است: دیشب مذاکراتی بین بورس کالا و کمیته تنظیم بازار صمت صورت گرفت تا با توجه به رشد قیمت شمش فولاد و افزایش 7 درصدی قیمت میلگرد در معاملات این هفته، حداقل تنش به بازار فولاد و میلگرد کشور منتقل شود و در این نشست توافق شد تا وزارت صمت و بورس کالا در هفته آینده با شرکتهای بزرگ تولید شمش و میلگرد کشور مذاکره کرده و به گونه ای عمل شود که سقف رشد قیمت پایه معاملات از یک در صد افزایش فراتر نرود.

در ادامه این گزارش متذکر شده است: عرضه شمش و میلگرد به میزان کافی در بورس کالا در حال انجام بوده و نگرانی از کمبود عرضه حداقل تا پایان خردادماه قابل تصور نیست و توصیه ما به خریداران و معامله گران بورس کالا، حفظ آرامش در زمان معامله و پرهیز از رقابت منفی در خرید است.

همچنین صباغ در مطلب دیگری تصریح کرد: عرضه اعتباری محصولات زنجیره فولاد کشور از آهن اسفنجی تا شمش و میلگرد به موجب مصوبه 11320489 مورخ 1 اسفند صمت، با توجه به اثر این معاملات بروی تحریک تقاضا و رشد قیمت مجاز  نیست و با این حال، بورس کالا راسا تصمیم به عدم اجرای مصوبه کارگروه مدیریت بازار نموده است

در این مطلب می خوانیم: خروجی این سیاست، افزایش قابل توجه قیمت #بیلت فولادی در بازار در روز دوشنبه به رغم رکورد 250 هزار تنی عرضه شمش (2 برابر تقاضا) و سقوط 6.4 درصدی قیمت‌های فوب ایران خواهد بود. رقابت شدید مثبت 7 درصد در معاملات میلگرد روز چهارشنبه و رسیدن نرخ دلار کشف شده برخی محصولات به 43000 تومان، برخی معاملات میلگرد از جمله فخاس امروز شاهد مثبت 29 درصد رقابت بود که توسط بورس کالا لغو شد.

براساس ابلاغیه بورس کالا، حداکثر رشد هفتگی قیمت پایه معاملات بورس کالا مثبت1 درصد و کف کاهش  منفی 5 درصد می باشد. به معنی دیگر با وجود رقابت بالا در معاملات دیروز، قیمت پایه هفته آتی تنها 1 درصد افزایش خواهد یافت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *