جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جمع‌بندی نهایی طرح فولادی مجلس؛ امروز در کمیسیون صنایع و معادن

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از جع‌بندی نهایی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد در جلسه بعد از ظهر امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: عرضه تمام محصولات فولادی در بورس کالا و حذف واسطه‌ها و رانت از زنجیره فولاد از اصلی‌ترین اهداف این طرح است.

به گزارش فولادبان؛ با تصویب کلیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با ۱۸۶ رأی موافق نمایندگان، دو هفته‌ای است که این طرح برای بررسی جزئیات آن به صورت دو شوری به کمیسیون صنایع و معادن عودت داده شده و قرار است طرح فولادی مجلس پس از بررسی جزئیات و جمع‌بندی نهایی به صحن علنی مجلس بازگردد تا به قانون تبدیل شود؛ طرحی که اگر قانون شود، سیاست‌گذاری‌های صنعت فولاد احتمالا منسجم، یکپارچه و مدون خواهد شد.

این در حالی است که صحن علنی مجلس همزمان بررسی چند طرح و لایحه دیگر از جمله لایحه بودجه و طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را هم در دستور کار دارد و به همین دلیل، ممکن است در صورت نهایی شدن طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد در کمیسیون صنایع و معادن در آینده‌ای نزدیک، چند هفته‌ای طول بکشد تا نوبت به بررسی جزئیات این طرح در صحن علنی مجلس برسد.

علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در همین زمینه درباره آخرین وضعیت بررسی جزئیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد به فولادبان گفت: این طرح دو هفته قبل در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، اما جزئیات طرح و شور دوم آن برای بررسی به کمیسیون صنایع و معادن عودت داده شد که باتوجه به نظرات و پیشنهادات نمایندگان جمع‌بندی شود و قرار است در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون، جمع‌بندی جزئیات طرح به مرحله نهایی برسد و طرح برای عرضه به صحن علنی مجلس آماده شود.

وی درباره زمان تصویب نهایی این طرح در صحن علنی عنوان کرد: تصویب طرح کاملا با بررسی بودجه ارتباط مستقیم دارد، اگر در صحن علنی موضوع بودجه بررسی شود، وقفه‎ای یک ماهه برای بررسی طرح فولادی در صحن ایجاد خواهد شد، ولی اگر بررسی بودجه عقب بیفتد، این طرح در هفته جاری یا نهایتا هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

جدی درباره اهداف طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد توضیح داد: عرضه تمام محصولات فولادی در بورس کالا، تنظیم بازار فولاد، حذف واسطه‌ها و رانت از زنجیره فولاد و ایجاد کمیته‌ای برای رصد و پایش این زنجیره از اصلی‌ترین اهداف این طرح است.

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص آخرین وضعیت طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان در این کمیسیون نیز عنوان کرد: این طرح در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و سپس به کمیسیون صنایع ارجاع داده شد تا کمیته تحقیق و تفحص در این‌باره تشکیل شود. کمیسیون صنایع و معادن نیز به صورت مکتوب به همه نمایندگان اعلام کرده است تا افراد متقاضی برای عضویت در این کمیته اعلام آمادگی کنند و سپس از بین متقاضیان رای‌گیری می‌کند که نهایتا بین 5 تا 15 نفر عضو این کمیته خواهند شد و با نهایی شدن این افراد، کار تحقیق و تفحص آغاز می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors