جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

رکود بازار قراضه ترکیه در آستانه عید فطر و انتخابات

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رکود بازار قراضه ترکیه در آستانه عید سعید فطر و انتخابات این کشور حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، عدم فعالیت کارخانه‌های فولادی ترکیه در بازارهای قراضه دریایی به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر و نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مربوط می شود. به عبارت دیگر، این عوامل تاثیر چشم‌گیری بر بازار فولاد کشور گذاشته‌اند.

آخرین معامله ترکیه با دیگر بازارها در پایان هفته گذشته گزارش شد، زمانی که یک کارخانه در منطقه مرمره محموله‌ای شامل 15 هزار تن قراضه HMS 1,2 (80:20) را با قیمت 430 دلار به ازای هر تن و 13هزار تن قراضه خردشده با قیمت 450 دلار به ازای هر تن از دریای بالتیک و با شیوه معاملاتی cfr خریداری کرد.

براساس گفته فعالان بازار، فولادسازان ترکیه در حال حاضر با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو هستند. برهمین اساس، فعالیت بازارهای فولادی این کشور در طول ماه مبارک رمضان که در تاریخ 21 آوریل ( یکم اردیبهشت ماه 1402) با عید فطر اتمام می‌یابد، محدود گزارش شده بود. علاوه بر این، انتخابات پیش‌رو نیز باعث عدم ثبات اقتصادی شده و همین موضوع دلیل دیگری برای کمبود معاملات بازار ترکیه است.

ارزیابی روزانه قیمت قراضه در آغاز هفته به دلیل عدم وجود معامله جدید، ثابت گزارش شده است. براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه 429.70 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این رقم نسبت به قبل تغییری نشان نمی دهد.

همچنین شاخص قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا آمریکا، cfr ترکیه434.21 دلار به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ نسبت به روز قبل حاکی از ثبات قیمتی است. در مقایسه این دو محصول، تفاوت قیمتی 4.51 دلاری مشهود است.

بازار داخلی

روند بازار داخلی نیز همانند بازار واردات است که می‌توان دید قیمت قراضه در بازار داخلی در طول هفته گذشته ثابت گزارش شده بود.

براساس ارزیابی‌ها، قیمت قراضه فولادی، بازار داخلی، تحویل به ترکیه بین 7هزار و 900 تا 8هزار و 300 لیر (408 تا 429 دلار) به ازای هر تن شنیده شد که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل، ثبات نشان می‌دهد.

در همین راستا، قیمت قراضه کشتی فولادی، بازار داخلی، تحویل به ترکیه در بازه 435 تا 436 دلار به ازای هر تن، ثابت گزارش شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors