تحلیل روزانه بازار آهن 12 آبان ۱۴۰۱

بررسی بازار آهن امروز، 12 آبان ۱۴۰۱ از تداوم ثبات نسبی قیمت‌ها در این بازار حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بررسی بازار آهن امروز، 12 آبان ماه ۱۴۰۱ حاکی از آن است که امروز قیمت‌ها در برخی از بازار ها همچنان با ثبات نسبی همراه بوده است.

در این راستا، گزارش‌ها از کف بازار ارز حاکی از آن است که اسکناس دلار در میدان فردوسی، مرکز ارزفروشان تهران با نرخ 34 هزار و 600 تومان معامله می‌شود.

آخرین خبر از تحولات بین المللی به اظهارات وزیر امور خارجه مربوط می‌شود. حسین امیرعبداللهیان با اشاره به مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در چند روز آینده هیئتی از ایران برای گفتگو بر سر همکاری‌های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین سفر می‌کند. وی می افزاید: تفاهم آقایان اسلامی و گروسی برای گفتگوهای دوجانبه، زمینه توافق ایران و آژانس را باوجود مواضع مقامات امریکایی فراهم می کند. وزير خارجه کشورمان همچنین خبر داد که دیروز با آقاي بورل مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا درباره مذاکرات احياي برجام تلفني گفتگو گفتگو کرده است.

خبر دیگر اینکه محمد صادق چیت ساز، فعال بازار آهن در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار آهن گفته است: رکود شدید در بازار آهن وجود دارد و با شرایط موجود، معاملات آهن و فولاد در بازار به کمترین میزان ممکن رسیده است به گونه ای که در اوایل این هفته، میلگرد 15 هزار و 100 تومان قیمت گذاری شد اما پیشنهاد قیمتی برخی از واحدهای تولیدی برای میلگرد 14 هزار و 700 تومان بود.

در ادامه جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری بررسی شد. در مهمترین عرضه هفته، روز دوشنبه ۱۸۴ هزار و ۹۲۰ تن از حجم شمش بلوم در تابلوی معاملاتی بورس کالا با رقابت ۰٫۰۸ درصدی و با قیمت پایانی ۱۳۲ هزار و ۳۲۳ ریال مورد معامله قرار گرفت.

از سوی دیگر، محمدد رضا صادقی، فعال صنعت فولاد، ایجاد توازن در زنجیره فولاد، تدوین و تنظیم سیاستی صحیح در بازارهای صادراتی را از مهمترین انتظارات فعالان صنعت فولاد از فاطمی امین، وزیر صمت پس از رای اعتماد از مجلس عنوان کرده است.

همچنین آخرین خبرها از بازارهای جهانی نشان می دهد قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران فوب خلیج فارس بعد از مدت‌ها ثبات، امروز با کاهش قیمت مواجه شد. بر همین اساس، بیلت صادراتی منطقه CIS با افت ۷ دلاری، با نرخ ۴۹۰ دلار به ازای هر تن مبادله شد، در حالی که اسلب صادراتی این منطقه با ثبات قیمت رو به رو شد و به قیمت ۴۴۵ دلار در هر تن به فروش رسید، ضمن اینکه هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج با کاهش ۱۰ دلاری، با قیمت ۴۲۰ دلار و هر تن بیلت صادراتی ایران افت ۹٫۵ دلاری قیمت داشت و با نرخ میانگین ۴۶۸ دلار مبادله شد.

خبر دیگر اینکه مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است:‌ انتشار اوراق تبعی برای بیمه سبد سهام حقیقی‌ها از روز شنبه منتشر می‌شود. وی در مورد چگونگی حمایت از سبد سهام سرمایه‌گذاران خرد در بازار سرمایه گفت:‌ برای سرمایه‌گذارانی که ارزش مجموع سبد سهام شامل سهام و حق‌تقدم آنها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان باشد، از روز شنبه ۱۴ آبان ماه می‌توانند با خرید حداقل یک ورقه از اوراق تبعی نسبت به بیمه کردن سبد سهام خود تا یکسال و برخورداری از بازدهی حداقل ۲۰ درصد اقدام کنند.

در همین حال، مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با فولادبان می‌گوید هیات تحقیق و تفحص از ایمیدرو، یک ماهی می‌شود که بررسی های خود در این باره را آغاز کرده است.

در هر صورت، تحلیل آخرین رویدادها حاکی از آن است که در روزهای آینده ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار آهن ادامه خواهد داشت.

از وضعیت قیمت‌ها در بازار چه خبر؟

امروز قیمت میلگرد در 5 شرکت افزایش 50 تا 100 تومانی و در 5 شرکت هم ثبات قیمت را تجربه کرد.

نرخ نبشی و ناودانی در تمامی شرکت‌ها ثابت باقی ماند.

در همین حال،امروز در شرکت ظفربناب قیمت تیرآهن تغییری نکرد و قیمت تعدادی از محصولات در شرکت ذوب آهن اندکی اصلاح شد.

علاوه بر این،امروز در بازار پروفیل قیمت محصولات صابت ماند و فقط گروه صنعتی نیکان پروفیل افزایش 300 تومانی را برای محصولات خود در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *