گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

قیمت اسلب صادارتی دریای سیاه روسیه نزولی شد+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از افت قیمت اسلب صادارتی دریای سیاه روسیه با توجه به رکود بازار خرید حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر به دلیل شرایط نامطلوب در بخش محصولات تخت فولادی در بازارهای وارداتی اصلی چون ترکیه و ایتالیا، قیمت اسلب فولادی صادراتی از بنادر دریای سیاه روسیه به روند نزولی خود ادامه داد.

در این راستا، یک منبع فروش در بازار از کاهش فروش محصولات تخت صادراتی در ترکیه به عنوان دلیل اصلی سقوط قیمت اسلب روسیه نام برد. این فروشنده گفت: بازار صادراتی محصولات تخت فولادی در ترکیه رقابتی نیست، بنابراین آنها به حجم بالای اسلب نیازی ندارند.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت کویل ورق گرم فولادی، صادرات، فوب بندر اصلی ترکیه در بازه 815 تا 830 دلار به ازای هر تن گزارش شد که این بازه قیمتی حاکی از افت 10 تا 15 دلاری قیمت به ازای هر تن در مقایسه با هفته قبل است. این محصول در هفته گذشته در بازه قیمتی 830 تا 840 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین حال، یک فعال بازار ترکیه اشاره کرد که کویل ورق گرم چین در ترکیه با قیمت 670 دلار به ازای هر تن cfr موجود بود،ف این درحالی است که گزارشی بر مبنای انعقاد قرارداد محصول کویل ورق گرم با قیمت بالاتر از قیمت کشور در دست نیست اما تاثیر رکود بر قیمت‌های اسلب وارداتی مشهود است.

براساس گفته فعالان بازار، خرید یک محموله اسلب روسی از تولیدکننده تحریم‌شده با قیمت 645 دلار به ازای هر تن cfr (620 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) گزارش شد.

همچنین براساس گفته‌های فعالان بازار، یک محموله دیگر از یک تولیدکننده تحریمی با قیمت 630 دلار به ازای هر تن cfr ترکیه (معادل حدود 600 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) به فروش رسید. البته به یک عرضه‌کننده روسی تحریم‌نشده اعلام شد که وی به صورت رسمی پیشنهاد قیمتی در بازار ارائه نکرد اما قیمت متعارف کنونی اسلب در بازار ترکیه بین 630 تا 650 دلار به ازای هر تن cfr ( 600 تا 620 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) برآورد می‌شود. این عرضه‌کننده همچنین افزود: ارائه قیمت و آمار دقیق دشوار است؛ بازار هرروزه درحال تغییر است.

در همین حال، یک تاجر ترکیه از بازه قیمتی پیشنهای 630 تا 635 دلار به ازای هر تن cfr (600 تا 605 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) برای بیلت روسی گزارش داد. این منبع جزئیاتی درباره تحریم بودن این عرضه‌کننده اعلام نکرد.

در کشور ایتالیا که بخش بزرگی از محصولات وارداتی این کشور توسط شرکت روسی «نوولیپتسک» فراهم می‌شود، تا زمان انتشار نشریه، پیشنهاد قیمتی رسمی از این کارخانه گزارش نشد.

با این وجود، یک تاجر از معاملات اخیر این فروشنده در بازه قیمتی 725 تا 730 دلار به ازای هر تن cfr ایتالیا (675 تا 680 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) در هفته گذشته خبر داد. این تاجر همچنین بیان کرد: با در نظر گرفتنن روند نزولی در بخش قراضه و مشاهده قیمت‌های پایین در بازار اسلب ترکیه، قیمت کارخانه‌ها بیش از بازه 715 تا 720 دلار به ازای هر تن cfr ایتالیا (665-670 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) نخواهند بود.

علاوه بر این، بازار ورق فولادی با ضخامت بالا در ایتالیا راکد گزارش شد. براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت ورق فولادی با ضخامت 8 تا 40 میلی‌متر، بازار داخلی، exw جنوب اروپا در بازه 890 تا 900 یورو به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از کاهش 10 تا 20 یورویی به ازای هر تن نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته گذشته در بازه 900 تا 920 یورو به ازای هر تن معامله می‌شد.

وضعیت بازار ورق فولادی با ضخامت بالا در ایتالیا برای بررسی بخش واردات اسلب بسیار ضروری است، زیرا تولیدکنندگان ورق فولادی با ضخامت بالا در بازار داخلی از خریداران اصلی اسلب صادراتی هستند.

براساس ارزیابی‌های هفتگی، قیمت اسلب فولادی، صادارت، فوب دریای سیاه، CIS در بازه 600 تا 670 دلار به ازای هر تن بود که در مقایسه با هفته قبل، 10 تا 20 دلار به ازای هر تن کاهش نشان می‌دهد. این محصول در هفته گذشته با قیمت بین 620 تا 680 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *