Please use a valid API Key صرفه‌جویی ارزی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری ایمیدرو در سه سال گذشته - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

صرفه‌جویی ارزی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری ایمیدرو در سه سال گذشته

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: با اجرای برنامه‌های بومی سازی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل، بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در سه سال گذشته (۱۴۰۱-۱۳۹۹) صرفه جویی ارزی به دست آمده است.

به گزارش فولادبان، محمدرضا موثقی‌نیا گفت: ایمیدرو با همراهی شرکت‌های تابعه، سیاست بومی‌سازی و استفاده از توانمندی‌های داخلی را به عنوان یکی از اقدامات توسعه‌ای در دستور کار خود قرار داده است و به صورت جدی آن را دنبال می‌کند.

به گفته وی، محور برنامه‌های بومی سازی این سازمان بر افزایش خوداتکایی، ارتقای توان ساخت داخلی و حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی استوار است.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: این سازمان همسو با تقویت و تسهیل افزایش مشارکت سازندگان داخلی و بومی‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز بخش معدن و صنایع معدنی کشور به‌ویژه در معادن، شرکت‌های فولادی و همچنین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند، اقداماتی را در چند سال اخیر با جدیت پیگیری و عملیاتی کرده است.

موثقی نیا افزود: برنامه‌ریزی برای صرفه جویی ارزی به میزان حدود ۷۰۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲، انجام هماهنگی‌های لازم برای تأسیس صندوق پژوهش و فناوری فولاد (با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و با مشارکت شرکت‌های فولادی کشور) به‌منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، سازندگان داخلی و نیز تسهیل گری طراحی، ساخت و تولید داخل، بخش دیگری از برنامه بومی سازی ایمیدرو است.

معاون وزیر صمت همچنین با اشاره به راهبری ایمیدرو برای ساخت داخل ماشین آلات معدنی، گفت: به عنوان نمونه می‌توان به بومی سازی دامپتراک ۶۰ تنی که اکنون به مرحله تولید رسیده اشاره کرد و همچنین بومی سازی دامپتراک ۱۲۰ تنی برقی که از سال گذشته مراحل اجرایی طراحی آن شروع شده است، پیش بینی می‌شود سال آینده ساخت نخستین نمونه از آن به پایان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors