گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

قیمت قراضه صادراتی به ویتنام ریخت+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از سقوط قیمت قراضه صادراتی به ویتنام حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر قیمت قراضه صادراتی به ویتنام به دلیل روند نزولی قیمت‌ها در بازار داخلی و جهانی سقوط کرد.

در این مدت قیمت پیشنهادی محموله HMS 1.2 (80:20) صادارتی آمریکا به ویتنام با قیمت 450 دلار به ازای هر تن cfr شنیده شد که این نرخ حاکی از کاهش 5 تا 20 دلاری قیمت به ازای هر تن در مقایسه با هفته قبل دارد. همچنین قیمت پیشنهادی خریداران 440 دلار به ازای هر تن cfr گزارش شدند.

در این راستا، یک بازرگان در بازار ویتنام در این باره گفت: قیمت پیشنهادی آمریکا در طول این هفته کاهش یافت و از آنجایی که واردکنندگان اصلی، نظیر تایوان و کره جنوبی، از خرید حجم بالای محصول خودداری می‌کنند، برخی عرضه‌کنندگان شروع به وحشت کردند. وی افزود: بازارهای جایگزین همچون ترکیه و بنگلادش نیز به دلیل ماه مبارک رمضان و تاثیر آن بر بازار، محموله‌های کمتر و با قیمت پایین‌تر خریداری می‌کنند.

همچنین بسیاری از فعالان بازار برآورد کردند که بالاترین قیمتی که در این هفته خریداران ویتنامی مایل به پرداخت برای قراضه هستند، 440 دلار به ازای هر تن cfr بود.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز  نشان می دهد: قیمت محموله قراضه فولادی، HMS 1.2 (80:20) cfr ویتنام 440 دلار به ازای هر تن بود که این قیمت حاکی از افت 10 دلاری به ازای هر تن نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته گذشته با قیمت 450 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

علاوه بر این، بازار داخلی قراضه ویتنام در طول هفته اخیر در روندی نزولی قرار داشت. یک تاجر ثانویه در بازار ویتنام در این باره مطرح کرد: چندین کارخانه بزرگ ویتنامی به دلیل کاهش تقاضای میلگرد، قیمت خود در بازار داخلی را تا 300 دانگ – واحد پول ویتنام – (12.77 دلار) به ازای هر کیلوگرم کاهش دادند.

آخرین قیمت پیشنهادی قراضه H2 از ژاپن در بازه 430 تا 440 دلار به ازای هر تن cfr ویتنام گزارش شد. یک تاجر در بازار ژاپن در این باره اظهارداشت: عرضه‌کنندگان ژاپن به صورت فعال به دیگر بازارهای آسیایی پیشنهاد قیمتی ارائه نکردند. خریداران به طور مداوم به دنبال قیمت پایین‌تر بودند و در حال حاضر بازار داخلی ژاپن برای فروش رقابتی‌تر است، این درحالی است که بازار نزولی است.

به گفته فعالان بازار، تعداد پیشنهادات قیمتی خریداران در طول هفته محدود بود و بالاترین بازه قیمتی 425 تا 430 دلار به ازای هر تن cfr ویتنام گزارش شد.

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت قراضه فولادی H2، مبدا ژاپن، cfr ویتنام 430 دلار به ازای هر تن بود.

در میان دیگر گریدها، قراضه HMS 1,2 (50:50)، مبدا هنگ‌کنگ در طول هفته با قیمت 425 دلار به ازای هر تن cfr ارائه شد و خریداران بیان کردند که قیمت 420 دلار به ازای هر تن cfr متعارف بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *