جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 19 مرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

رکورد واردات سنگ‌آهن چین باز هم شکست

واردات سنگ‌آهن به چین در ماه جولای به رکورد جدیدی رسید و 24 درصد نسبت به جولای 2019 رشد کرد. کارشناسان، رشد مطلوب اقتصاد این کشور پس از شیوع ویروس کرونا را عامل افزایش تقاضا برای سنگ‌آهن می‌دانند.

به گزارش فولادبان به نقل از رویترز، چین فقط در ماه جولای 112.65 میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرد که 10.8 درصد بالاتر از رقم واردات 101.68 میلیون تنی ماه ژوئن بود. در جولای 2019 هم چین 91.2 میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرده بود.
در هفت ماه نخست سال 2020 چین مجموعاً 659.6 میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرده که 11.8 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 2019 است.
نکته قابل تأمل آن که افزایش واردات سنگ‌آهن به چین در ماه‌های اخیر بیشتر از سوی صادرکنندگان کوچک بوده است زیرا برزیل به عنوان دومین صادرکننده بزرگ سنگ‌آهن جهان در سال جاری به علت بحران کرونا، با اختلال در عرضه سنگ‌آهن دست و پنجه نرم کرده است.
افزایش تقاضای خرید چین مهمترین عامل گرانی مداوم سنگ‌آهن در ماه‌های اخیر بوده است.
فعال‌ترین شاخص معاملات آتی سنگ‌آهن در چین در ماه جولای 14 درصد رشد قیمت داشت.
میانگین نرخ بازدهی 163 کوره بلند کارخانجات فولادسازی چین که بیانگر میزان مصرف مواد اولیه فولاد است، در ماه جولای به 86 درصد رسید که کمتر از 86.4 درصد در ماه ژوئن بود اما همچنان نرخ بالایی محسوب می‌شود.
آمار گمرک چین همچنین نشان داد که واردات فولاد به این کشور در ماه جولای به 2.61 میلیون تن رسید که بالاترین میزان واردات ماهانه از آوریل 2004 تاکنون است.
اما در مقابل، صادرات چین در این ماه 4.2 میلیون تن بود که 25 درصد کمتر از صادرات در ماه جولای 2019 است.
این در حالی است که رشد قیمت سنگ‌آهن در بازار چین همچنان ادامه دارد و در هفته گذشته به بالاترین سطح خود در سال 2020 رسید. علت رشد بی‌رویه قیمت سنگ‌آهن، تقاضای بالای بخش‌های پایین‌دستی مصرف‌کننده فولاد در چین همچون صنایع خودروسازی و ساخت ماشین‌آلات سنگین است.
در آخرین روز کاری هفته گذشته در بورس کالای دالیان، قیمت سنگ‌آهن برای تحویل در ماه سپتامبر 2.9 درصد بالا رفت و به هر تن 131 دلار رسید.
افزایش فروش خودرو در چین به معنای بهبود وضعیت تقاضا برای فولاد در این کشور است. همچنین افزایش فروش ماشین‌آلات سنگین همچون بیل مکانیکی به معنای بهبود وضعیت بخش‌های ساخت مسکن و پروژه‌های عمرانی است.

در بازار چین در ماه جولای 2.08 میلیون دستگاه خودرو به فروش رفت که 14.9 درصد بالاتر از جولای 2019 بود. همچنین فروش بیل مکانیکی هم 40 درصد افزایش پیدا کرد.
کارخانجات فولادی چین همچنین انتظار افزایش تقاضا با پایان فصل بارش در جنوب و شرق چین را هم دارند که سبب شده قیمت معاملات نقدی فولاد به بالاترین سطح 12 ماه اخیر برسد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors