جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار آهن و فولاد 14 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ابراز شد؛

پیش‌بینی بازار سنگ آهن توسط یک فعال فولادی/ احتمال تشدید مشکلات در سال 1402 وجود دارد

رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: با توجه به وضعیت فعلی صنعت فولاد، می‌توان گفت در سال ۱۴۰۲ شرایط حتی بدتر از سال 1401 خواهد شد؛ مگر اینکه اتفاقات جدید و شرایط غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد.

پیش‌بینی بازار سنگ آهن توسط یک فعال فولادی/ احتمال تشدید مشکلات در سال 1402 وجود دارد اخبار بازار آهن و فولاد

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان با تحلیل بازار سنگ آهن در سال 1401 اظهارداشت: در حال حاضر با توجه به اتفاقاتی که در اقتصاد کشور رخ داده است، به نظر می‌رسد در سال 1402 شرایط خوبی را نخواهیم داشت و چه بسا شاید وضعیت بدتر از سال 1401 شود.

وی گفت: در واقع، افزایش چشمگیر هزینه‌ها و بلاتکلیفی دولت در ارتباط با ارزهای چند نرخی باعث مشکلاتی در بحث فروش سنگ‌آهن، کنسانتره، گندله و حتی صادرات این محصولات می‌شود.

اکبریان افزود: این مشکلات و موانع موجود در فولاد، هزینه‌ها را به ‌شدت بالا برده است و این افزایش هزینه در بخش قیمت کشتی‌های بندری، بیشتر مشاهده می‌شود.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران تصریح کرد: زمانی که فاصله اختلاف قیمت ارز نیمایی و مبادله‌ای بیشتر می‌شود، حاشیه سود کارخانجات بسیار کاهش می‌یابد، بنابراین با توجه به وضعیت فعلی صنعت فولاد، می‌توان گفت در سال ۱۴۰۲ شرایط حتی بدتر از سال 1401 خواهد شد؛ مگر اینکه اتفاقات جدید و شرایط غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد.

اکبریان با بیان اینکه برای تولید نباید به استفاده از مواد اولیه موجود در کشور اکتفا کرد، عنوان داشت: برای مثال می‌توان واحدهای تولیدی را در کنار خلیج فارس و دریای عمان احداث و مواد اولیه مورد نیاز را وارد کشور کرد تا محصول نهایی تولید و بتوان آن را صادر کرد و در نهایت به معادن نیز فشار زیادی وارد نمی‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors