گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

قیمت میلگرد داخلی چین صعودی شد/ آخرین شنیده‌ها از آینده بازار

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از صعودی شدن قیمت میلگرد داخلی چین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، به دنبال افزایش قیمت معاملات فیوچرز، قیمت میلگرد داخلی چین در یک هفته اخیر افزایش یافت.

بازار داخلی چین

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت میلگرد داخلی، exw شرق چین (شانگ‌های) در بازه 4 هزار و 120 یوآن تا 4 هزار و 140 یوآن (599 تا 602 دلار) به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از رشد 20 تا 30 یوآنی قیمت در مقایسه با قبل است.

همچنین قیمت میلگرد داخلی، exw شمال چین (پکن) در بازه 4 هزار و 140یوآن تا 4 هزار و 160 یوآن به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی حاکی از افزایش 60 تا 70 یوآنی به ازای هر تن نسبت به هفته قبل است.

در این میان، تاجران قیمت میلگرد را به بازه 4 هزار و 120 یوآن تا 4 هزار و 140 یوآن به ازای هر تن افزایش دادند. این افزایش قیمت به دلیل رشد قیمت معاملات فیوچرز بود.

در همین حال، معاملات فیوچرز ماه می در بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های در دومین ساعت معاملات به قیمت 4 هزار و 200 یوآن به ازای هر تن رسید. به گفته برخی منابع بازار، در ادامه معاملات اما قیمت فیوچرز سقوط کرد که این امر باعث کاهش علاقه خریداران در بازار اسپات شد. میزان تقاضای این هفته بیش از هفته قبل بود، این درحالی است که قیمت میلگرد در شرق چین نسبت به قبل، 40 یوآن و در شمال چین، 60 تا 70 یوآن به ازای هر تن افزایش یافت.

زمزمه بازار

در همین حال، یک تاجر در بازار شانگ‌های مطرح کرد:  برخی کارگران ساختمان‌سازی و رانندگان کامیون در پایان هفته اخیر برای حضور در فستیوال چینگ‌مینگ (5 آوریل، 16 فرورین ماه 1402}) به زادگاه خود بازگشتند. البته پس از حضور در این مراسم بلافاصله به محل کار خود برمی‌گردند. ما پیش‌بینی می‌کنیم تقاضای بخش نهایی میلگرد در طول این مدت کاهش یابد.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین 3 هزار و 900 یوآن به ازای هر تن بود که این نرخ حاکی از رشد 20 یوآنی قیمت به ازای هر تن در مقایسه با روز قبل بود.

بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های

همچنین معاملات فیوچرز ماه می با قیمت 4 هزار و 161 یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این قیمت حاکی از کاهش 6 یوآنی قیمت به ازای هر تن نسبت به روز قبل است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *