جان گرفتن دوباره بازار سرمایه/ نماگر اصلی بازار نزدیک 48 هزار واحد بالا رفت

طی معاملات امروز بازار سرمایه، رشد چشمگیر قیمت سهم‌های این بازار باعث جان گرفتن دوباره بازار شد و شاخص کل نیز رشد قابل توجه نزدیک 48 هزار واحدی را تجربه کرد.

به گزارش فولادبان؛ پس از اصلاحات شدیدی که شاخص کل بازار سرمایه در دو ماه اخیر تجربه کرد، با شنیده شدن خبر تغییر قوانین مربوط به دامنه نوسان معاملات، بورس از هفته گذشته پالس‌های مثبتی دریافت کرد و امروز هم به عنوان اولین روز اعمال قوانین جدید، این بازار چراغ سبز به سهامداران نشان داد و شاخص کل رشد قابل توجهی را تجربه کرد. علاوه بر این به گفته کارشناسان، مشخص شدن مواضع آمریکا و بالاتر رفتن نرخ دلار، باعث افزایش سرمایه‌گذاران و ورود پول حقیقی به بازار سرمایه شده است.

امروز، شاخص کل بورس به طور کامل روی قسمتی از آسیاب قرار گرفت که دائم به سمت بالا حرکت می‌کرد. نماگر اصلی بازار ابتدا با شیب بسیار تند به سمت بالا حرکت کرد و در ادامه راه هم، مسیر صعودی را انتخاب کرد و در زمان بسته شدن معاملات، 47 هزار و 788 واحد رشد کرد و به ایستگاه یک میلیون و 262 هزار و 204 واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز با حمایت سهامداران حقوقی و حقیقی، 12 هزار و 557 واحد افزایش یافت و رقم 435 هزار و 617 واحدی را نشان داد. به این ترتیب، شاخص هم‌وزن امروز رکورد صعود خود در یک روز طی معاملات دو ماه اخیر را شکست.

در معاملات روز جاری، گروه فلزات اساسی نیز به طور چشمگیری مورد استقبال قرار گرفت و سهامداران زیادی صف خرید سنگین برای این سهم‌ها ایجاد کردند. شاخص این گروه معاملاتی، امروز 46 هزار و 232 واحد رشد را پشت سر گذاشت و در نهایت به 884 هزار و 582 واحد رسید.

امروز که نوسان نمادها بین 2- تا 6+ درصد بود، نمادهای «شستا»، «غزر»، «ثامید»، «وتجارت»، «ولپارس»، «سیتا» و «برکت» پرتراکنش‌ترین‌های این بازار بودند و نمادهای «فارس»، «فولاد»، «فملی»، «شستا»، «تاپیکو»، «شپنا» و «وغدیر» بیشترین تأثیر را روی رشد امروز شاخص کل گذاشتند.

در بین نمادهای فولادی هم که اکثرا سبزپوش بودند، نمادهای «فپنتا»، «فخاس»، «فخوز»، «فولاد» و «کاوه» با افزایش نزدیک به 6 درصد، بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند. نماد «ذوب» هم در فرابورس حدود 6 درصد رشد کرد. در این میان، شرکت‌های معدنی حوزه فولاد مانند «گل»، «کچاد» و «ارفع» نیز رشد قابل توجهی در قیمت سهام خود داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *