جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار ارز 10 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
یک کارشناس ارزی به فولادبان عنوان کرد:

احتمال ایجاد بازار سیاه در مرکز مبادله ارز/ بازار مشتقه ارزی را فورا راه اندازی کنید

یک کارشناس ارزی معتقد است با آغاز به ‌کار این مرکز، هرگونه معامله ارز و طلا باید در بستر این بازار انجام شود و به این ترتیب، افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بازارهای ارز و طلا دارند، با مشکل تهیه آنها مواجه خواهند شد.

احتمال ایجاد بازار سیاه در مرکز مبادله ارز/ بازار مشتقه ارزی را فورا راه اندازی کنید اخبار بازار ارز

احسان کاظمی در گفتگو با فولادبان در خصوص نحوه عرضه در مرکز مبادله ارز و طلا اظهارداشت: در حال حاضر موضوع اصلی در بازار ارز این است که قیمت ارز در یک سال و نیم گذشته در بازار آزاد به دو برابر رسیده است. این اعداد اگر چه از نظر رئیس کل بانک مرکزی کاذب است اما همچنان با همین ارقام، ارز میان مردم خرید و فروش می‌شود.

وی گفت: اسفند سال گذشته بود که رئیس کل بانک مرکزی، خبر از گشایش مرکز مبادله ارز و طلای ایران داده بود و هدف از افتتاح چنین بازاری، سهولت در تامین ارز و ایجاد نرخ مرجع مطرح شد.

این کارشناس بازار ارز با بیان اینکه بانک مرکزی برای دخالت در بازار آزاد و کنترل قیمت‌ها در این بازار غیررسمی، تصمیم به مداخله و سامان‌دهی این بازار با افتتاح مرکز مبادله گرفته است، تصریح کرد: بانک مرکزی، سیاست‌های ارزی را تنها با مداخله ارزی دنبال می‌کند.

کاظمی پیشنهاد داد: در این راستا، بانک مرکزی برای حل مشکل ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان باید بازار مشتقه ارزی ایجاد کند تا با این روش، ریسک قیمت ارز برای آنها بسیار کاهش یابد. موضوع بازارسازی مصنوعی، دهه‌ها است که توسط سیاستگذاران پولی دنبال می‌شود و همیشه نیز با شکست مواجه شده است.

وی در پایان اظهار کرد: موضوع دیگری که وجود دارد، اینکه با آغاز به ‌کار این مرکز، هرگونه معامله ارز و طلا باید در بستر این بازار انجام شود و به این ترتیب، افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بازارهای ارز و طلا دارند، با مشکل تهیه آنها مواجه خواهند شد. در واقع، با این اقدام خرید و فروش طلا نیز دولتی می‌شود و بنابراین احتمال ایجاد بازار سیاه ارز و طلا و ایجاد صف‌های طولانی متقاضیان بالا می‌رود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors