جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار آهن و فولاد 14 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
فعال بازار فولاد در گفتگو با فولادبان مطرح کرد:

عرضه و تقاضا؛ مهم‌ترین عامل قیمت‌گذاری آهن/ نرخ آهن در ابتدای امسال متعادل خواهد شد

یک فعال بازار فولاد می گوید: براساس آنچه که وزارت صمت در خصوص وصل شدن گاز در ابتدای اسفند وعده داده است، امیدواریم قیمت‌ها به تعادل نسبی برسند و در ابتدای سال 1402 شاهد متعادل شدن قیمت‌ها باشیم.

عرضه و تقاضا؛ مهم‌ترین عامل قیمت‌گذاری آهن/ نرخ آهن در ابتدای امسال متعادل خواهد شد اخبار بازار آهن و فولاد قیمت شمش فولاد

سجاد محمدی در گفتگو با فولادبان با تحلیل بازار آهن در سال 1401 اظهارداشت: عرضه و تقاضا یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت آهن است که در بازار مقاطع فولادی، تأثیر می‌گذارد.

وی گفت: به طور کلی در بازار خرید و فروش کالای فولادی، با افزایش تقاضا بدون بالا بردن عرضه و کمبود مقاطع فولادی، قیمت‌ها رشد صعودی خواهند داشت و عوامل مختلفی در بازار منجر به نوسان عرضه و تقاضا می‌شوند.

وی، عوامل نوسان بازار آهن را اینگونه عنوان کرد: قیمت ارز با اثرگذاری مستقیم و غیرمستقیم، بازار فولاد را دچار نوسان می‌کند به گونه‌ای که با بالا رفتن نرخ دلار در بازار کشور، مستقیماً قیمت تیرآهن افزایش خواهد داشت. از طرفی، قیمت دلار بر نرخ مواد اولیه و شمش فولادی نیز تأثیر می‌گذارد.

این فعال بازار فولاد اضافه کرد: با قطع شدن گاز در زمستان ۱۴۰۱، تولید آهن اسفنجی کاهش یافت. آهن اسفنجی ماده اولیه بسیار مهم تولید شمش، بیلت و بلوم است که ۷۵ درصد از مصرف کل گاز کارخانه‌های فولادی را استفاده می‌کند و با کاهش تولید آهن اسفنجی به دلیل قطعی گاز و و همزمان وجود تقاضا برای خرید آن، قیمت آهن اسفنجی افزایش یافت، بنابراین تولید شمش، بیلت و بلوم نیز کاهش یافته و تولید مقاطع طویل و تخت با مشکل روبرو می‌شوند.

محمدی اظهارداشت: براساس آنچه که وزارت صمت در خصوص وصل شدن گاز در ابتدای اسفند وعده داده است، امیدواریم قیمت‌ها به تعادل نسبی برسند و در ابتدای سال 1402 شاهد متعادل شدن قیمت‌ها باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته روند افزایشی بی‌وقفه قیمت دلار، ممکن است اثر وصل شدن مجدد گاز را خنثی کند. از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود که نرخ تورم، قیمت دلار و قطعی برق در اواسط سال 1402 منجر به ایجاد نرخ صعودی در قیمت آهن شود. همین اتفاق نیز با قطعی برق در تابستان رخ می‌دهد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors