گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

قیمت بیلت صادراتی روسیه ارزان شد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از کاهش قیمت بیلت صادراتی روسیه در پی تضعیف بازار خرید حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر در شرایط نزولی بازار و با مقاومت خریداران، قیمت بیلت صادراتی روسیه کاهش یافت.

به گفته عرضه‌کنندگان روسی، انتظار می‌رفت که فولادسازان ترکیه افزایش اخیر قیمت محصولات نیمه تمام روسیه را قبول کنند اما آن‌ها محصولات خود را از مناطق دیگر خریداری کردند. در این راستا، ترکیه حدود 50 هزار تن بیلت آسیایی را در بازه قیمتی 665 تا 675 دلار به ازای هر تن cfr خریداری کرد.

البته بخش عظیمی از این حجم مربوط به مالزی بود که با ترکیه تفاهم‌نامه تجارت آزاد دارد. این تفاهم‌نامه بدین معنی است که خریداران ترکیه اگر محصولات نهایی حاصل از بیلت وارداتی را صادر نکنند، نیازی به پرداخت 22.4 درصدی عوارض واردات ندارند.

در ادامه معامله دیگری میان ترکیه و جمهوری آذربایجان برای بیلت با شیوه معاملاتی cfr و بازه قیمتی 640 تا 650 دلار به ازای هر تن انجام شد، ضمن اینکه ترکیه یک محموله شامل 2 هزار تا 2 هزار و 500 تن بیلت را از گرجستان با قیمت 670 دلار به ازای هر تن cfr خریداری کرد.

براساس گفته برخی منابع بازار، بیلت روسی با شیوه معاملاتی cfr در بازه 660 تا 665 دلار (معادل 630 تا 635 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) به ترکیه ارائه شد. بالاترین پیشنهاد قیمتی کارخانه‌های ترکیه در آغاز هفته بین 635 تا 640 دلار به ازای هر تن cfr بود که معادل 605 تا 610 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه بود.

همچنین در طول هفته گذشته، روسیه بیلت را در بازه 660 تا 675 دلار به ازای هر تن cfr (معادل 610 تا 625 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) به مصر پیشنهاد کرد.

در همین حال، یک خریدار پیشنهاد قیمتی خود را در بازه 630 تا 640 دلار به ازای هر تن cfr ارائه کرد که کمتر از 600 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه است، البته فعالان بازار پیش‌بینی کردند که تولیدکنندگان با این قیمت موافقت نخواهند کرد.

علاوه بر این، حدود 10 هزار تن بیلت از مبدا بلاروس در بازه 645 تا 670 دلار به ازای هر تن cfr به مصر نیز فروخته شد.

با این حال، خریداران کشور تونس حاضر به پرداخت 650 تا 660 دلار به ازای هر تن cfr برای بیلت روسی بودند که برابر با 600 تا 610 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه است.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت بیلت فولادی، صادرات، فوب دریای سیاه، CIS حدود 616 دلار به ازای هر تن بود که این نرخ حاکی از افت 7 دلاری قیمت به ازای هر تن نسبت به روز قبل دارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *