گزارش هفتگی فولادبان از معاملات بورس کالا/ از مهمترین عرضه هفته چه خبر؟

خبرنگار فولادبان در گزارشی به بررسی جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری پرداخت.

به گزارش خبرنگار فولادبان، جزئیات معاملات بورس کالا در هفته جاری مورد بررسی قرار گرفت. در مهمترین عرضه هفته، در معاملات روز شنبه ششم اسفند ماه ۱۴۰۱، برای ۲۹ هزار و ۵۰۰ تن شمش بلوم، ۱۸ ‌هزار و ۲۰۰ تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۲۴۹ هزار و ۳۷۲ ریال را روی تابلو معاملات به ثبت رساند.

جزئیات این معاملات به شرح ذیل است:

ریز معاملات روز شنبه ششم اسفند ماه

در معاملات روز شنبه ششم اسفند ماه ۱۴۰۱، یک  میلیون و ۶۴۷ هزار و ۲۰۲ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا معامله شود که ۸۴۷ هزار و ۲۸۲ تن از این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و ۴۸٫۶ درصد محصولات از تابلوی معاملات حذف شد

در همین حال، برای ۲۹ هزار و ۵۰۰ تن شمش بلوم، ۱۸ ‌هزار و ۲۰۰ تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۲۴۹ هزار و ۳۷۲ ریال را روی تابلو معاملات به ثبت رساند.

همچنین، میلگرد ساده صنعتی که تنها ۵۵۰ تن از حجم آن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد، تنها به میزان ۲۲تن تقاضا برای این محصول به ثبت رسید و قیمت میانگین ۲۸۰ هزار و ۵۷۰ ریال را روی تابلوی معاملات نشان داد

علاوه بر این، ۱۴ ‌هزار و ۵۵۰ تن تقاضا از سوی مشتریان برای میلگرد آلیاژِی ثبت شد که ۱۰ ‌هزار و ۵۰ تن از حجم عرضه این محصول بیشتر بود.

در ادامه، یک هزار و ۴۲۵ تن میلگرد کلاف به تابلوی معاملات راه پیدا کرد و ۴ هزار و ۵۱۶ تن تقاضا برای این محصول وجود داشت.ضمن اینکه قیمت میانگین ثبت شده روی تابلوی معاملات برای این محصول، ۲۴۰ هزارو ۱۳۷ ریال بود.

همچنین، تقاضای ۵۱ هزار و ۱۰۶ تنی برای ۱۴ ‌هزار و ۷ تن تیراهن روی تابلوی معاملات ثبت شد.

امروز حجم راه یافته به تابلوی معاملات ناودانی ۱۰۰ تن بود و تقاضا برای این محصول ۱۷۵ تن بود

با این حال، برای ۲۵۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن، ۳۵۰ هزار تن تقاضا از سوی خریدار وجود داشت. در طول معاملات قیمت میانگین ۳۱ هزار و ۴۲۶ ریال برای این محصول رقم خورد

همچنین، ۵۷۸ هزار تن تقاضا برای ۴۶۵ هزار تن گندله سنگ آهن عرضه شده به ثبت رسید

در پایان، ۷۶ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی  به تابلوی معاملات راه یافت و ۱۱۸ هزار و ۵۵۰ تن تقاضا برای آن وجود داشت. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۱۲۴ هزار و ۳۵۷ ریال می‌باشد.

ریز معاملات روز یکشنبه هفتم اسفند ماه

در معاملات روز یکشنبه هفتم اسفند ماه ۱۴۰۱، ۱۲ هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود که این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و هیچ محصولی از تابلوی معاملات حذف نشد.

در همین حال، برای ۲ هزار تن ورق سرد B، ۳ ‌هزار و ۶۵۰ تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۳۰۹ هزار و ۹۹۲ ریال را روی تابلو معاملات به ثبت رساند.

همچنین، آهن اسفنجی بریکت که ۱۰ هزار تن از حجم آن به تابلوی معاملات راه پیدا کرد، به میزان ۳۶ هزار و ۵۰۰ تن تقاضا برای این محصول به ثبت رسید و قیمت میانگین ۱۵۶ هزار و ۲۰۹ ریال را روی تابلوی معاملات نشان داد.

ریز معاملات روز دوشنبه هشتم اسفند ماه

در معاملات روز دوشنبه هشتم اسفند ماه 1401، از ۶۸۱ هزار و ۶۸۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا، ۵۳۵ هزار و ۸۵۰ تن یعنی معادل ۷۸ درصد محصولات به معامله رسیدن

در همین حال، ۱۷۸ ‌هزار و ۸۰ تن شمش بلوم در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۹۹ درصد آن، یعنی ۱۷۷ ‌هزار و ۶۰۰ تن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۲۰۴ هزار و ۸۵۰ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۰٫۵ درصدی را رقم زد.

همچنین، ۲۰ هزار تن از  حجم عرضه شده تختال C، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۲۲۰ هزار و ۸۰۰ ریال به فروش رسید که نشان از ثبات قیمت این محصول دارد

امروز فروشندگان تختال SM، به میزان ۳۰ هزار تن از  این محصول عرضه کردند اما استقبال خوبی از آن نشد و هیچ مقداری به فروش نرفت.

علاوه بر این، ۷ ‌هزار تن ورق رنگی در دسترس مشتریان قرار گرفت که ۱۰۰ درصد آن خریداری شد. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ۴۶۱ هزار ۷۵۸ ریال برای میلگرد کلاف به ثبت رسید.

مشتریان ورق سرد B هم امروز ۱۰۰ درصد حجم عرضه این محصول یعنی معادل ۲۰ هزار تن را با قیمت میانگین موزون ۳۶۶ هزار و ۵۵۷ ریال خریداری کردند.

در ادامه، تمام ۳۰۰ تن ورق سرد خودرو با قیمت ۴۰۱ هزار و ۶۱۰ ریال به فروش رسید که این قیمت تغییری نسبت به قیمت پایه این محصول نداشت.

در همین حال، ۸۳ درصد ورق سرد لوازم خانگی یعنی ۲۵۰ تن آن با همان قیمت پایه یعنی ۴۰۱ هزار و ۶۱۰ ریال به فروش رسید.

همچنین، ورق قلع اندود و ورق گالوانیزه G  هم روز خوبی را سپری کردند و به طور کامل معامله شدند. ضمن اینکه این دو محصول به ترتیب با قیمت های ۴۷۲ هزار و ۵۰۶ ریال و ۴۳۶ هزار و ۴۶۹ ریال به فروش رسیدند.

در پایان، مشتریان ۱۰۰ درصد کنسانتره سنگ آهن یعنی معادل ۳۰۰ هزار تن را با قیمت موزون ۳۱ هزار و ۴۲۶ ریال خریداری کردند.

ریز معاملات روز سه‌شنبه نهم اسفند ماه

در معاملات روز سه‌شنبه نهم اسفند ماه 1401، ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا معامله شود که تمام این حجم روی تابلوی معاملات قرار گرفت و هیچ محصولی از تابلوی معاملات حذف نشد.

در همین حال، برای ۲ هزار تن ورق قلع اندود، ۳۵۰ تن تقاضا وجود داشت و قیمت میانگین ۴۷۲ هزار و ۵۰۶ ریال را روی تابلو معاملات به ثبت رساند.

همچنین، ۲ هزار و ۱۵۰ تن بیشتر از حجم عرضه ورق گالوانیزه G تقاضا ثبت شد و قیمت میانگین ۴۲۳ هزار و ۷۰ ریال روی تابلوی معاملات برای این محصول دیده شد.

ریز معاملات روز چهارشنبه دهم اسفند ماه

در معاملات روز چهارشنبه دهم اسفند ماه 1401، از ۱۲۷ هزار و ۳۱۶ تن محصول فولادی در تالار صنعتی بورس کالا، ۶۵ هزار و ۷۸۲ تن یعنی معادل ۵۱ درصد محصولات به معامله رسیدند.

در همین حال، ۹۸ ‌هزار و ۴۰ تن میلگرد در دسترس مشتریان قرار گرفت و ۹۴۴۹ درصد آن، یعنی ۴۳ ‌هزار و ۸۰۴ تن به فروش رسید. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ثبت شده برای این محصول ۲۳۱ هزار و ۱۴۴ ریال است که نسبت به قیمت پایه افزایش ۰٫۳ درصدی را رقم زد.

همچنین، ۵۷۹ تن از حجم عرضه شده نبشی، مورد معامله قرار گرفت. ضمن اینکه این محصول با قیمت ۲۶۴ هزار و ۹ ریال به فروش رسید که نشان از رشد ۴٫۷ درصدی قیمت این محصول دارد.

علاوه بر این، ۱۴۴ تن ناودانی در دسترس مشتریان قرار گرفت که ۶۹ درصد آن خریداری شد. ضمن اینکه قیمت میانگین موزون ۲۸۴ هزار و ۵۹۴ ریال برای ناودانی به ثبت رسید.

مشتریان تیرآهن هم امروز ۹۷ درصد حجم عرضه این محصول یعنی معادل ۲۰ هزار و ۹۹۹ تن را با قیمت میانگین موزون ۲۴۵ هزار و ۶۰۱ ریال خریداری کردند

در پایان، تنها ۳۰۰ تن ورق گرم با قیمت ۳۱۲ هزار و ۳۸۳ ریال به فروش رسید که این قیمت ۰٫۳ درصد نسبت به قیمت پایه این محصول کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *