عرضه تلفیقی ورق گرم فولاد مبارکه در بورس کالا در هفته آینده/ قیمت پایه چقدر خواهد بود؟

یک مقام مسئول ایمیدرو از عرضه تلفیقی ورق گرم فولاد مبارکه در بورس کالا در هفته آینده خبر داد.

به  گزارش فولادبان، امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو در گزارشی در فضای مچازی نوشت: عرضه ورق گرم شرکت فولاد مبارکه به‌صورت تلفیقی مجددا در دستور کار قرار گرفته و در هفته آتی اجرایی خواهد شد.

وی همچنین در این گزارش می افزاید: براساس قیمت ابلاغی شورای رقابت، قیمت پایه ورق گرم تولید داخلی در بورس کالا در محدوده 18.5 تا 19 میلیون تومان برآورد می‌شود که البته با قیمت‌های وارداتی تلفیق خواهد شد و امکان افزایش حجم عرضه تا 25 درصد به بازار را فراهم می‌آورد.

همچنین به صورت موازی، معاونت معدنی صمت در حال بازبینی تقاضا در سامانه بهین یاب است و میزان مجاز خرید واحدهای تولیدی متناسب با درصد شفافیت و میزان فروش محصولات پایین دست ورق گرم (مثلا ورق سرد) در بورس کالا مرتبط شده است.

در پایان این گزارش تصریح شده است: الگوی بهین یاب برخلاف گذشته، به میزان عرضه و فروش در بورس کالا نیز مرتبط شده و افزایش عرضه محصولات تولیدی پایین دست در بورس کالا، می‌تواند سقف مجاز خرید مواد اولیه این بنگاه‌ها از بورس کالا را افزایش دهد. این الزام برای کل زنجیره فولاد بوده و در هفته آتی خرید اسلب صرفا برای شرکت‌هایی مجاز است که ورق گرم خود را در بورس کالا عرضه کرده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *