سرمایه‌گذاری مشترک بزرگترین شرکت معدنی استرالیا و بزرگترین فولادساز چین

شرکت BHP که بزرگترین کارخانه معدنی استرالیا محسوب می‌شود، قصد دارد با شرکت Baowu که بزرگترین فولادساز چین است، در زمینه کاهش آلایندگی تولید فولاد سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهد.

به گزارش فولادبان و به نقل از فایننشال تایمز؛ شرکت BHP به عنوان بزرگترین کارخانه معدنی استرالیا با شرکت Baowu که بزرگترین فولادساز چین محسوب می‌شود، یک تفاهم‌نامه در زمینه کاهش دی‌اکسید کربن در فرآیند تولید فولاد امضا کرده است.

این در حالی است که براساس آمارهای جهانی، صنعت فولاد 10 درصد کل گازهای آلاینده جهان را تولید می‌کند و حالا براساس تفاهم‌نامه پنج‌ساله BHP و Baowu، شرکت BHP مبلغ 35 میلیون دلار را برای توسعه فناوری‌های فولادسازی با آلایندگی کمتر به همراه دانش فنی مربوطه با شرکت Baowu   به اشتراک خواهد گذاشت.

شرکت Baowu  همواره یکی از بزرگترین خریداران سنگ آهن تولیدی BHP بوده است. مایک هنری، مدیرعامل BHP نیز ابراز امیدواری کرده است که این تفاهم‌نامه سبب کاهش شدید گازهای آلاینده در فرآیندهای تولیدی دو کارخانه بزرگ جهان شود.

هم‌اکنون شرکت‌های معدنی جهان تحت فشار قرار دارند تا میزان آلایندگی خود را کاهش دهند. از آنجا که چین بزرگترین مصرف‌کننده محصولات معدنی جهان است، این موضوع به طور غیرمستقیم صنعت فولادسازی چین را هم تحت تاثیر قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *