تأثیر پیروزی بایدن بر آینده صنعت فولاد آمریکا و کانادا

شبکه خبری CBS کانادا به تحلیل تبعات پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا بر بازار فولاد آمریکای شمالی پرداخته است.

به گزارش فولادبان؛ شبکه خبری CBS کانادا در گزارشی تحلیلی درباره تاثیر پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا بر بازار فولاد آمریکا و کانادا اظهار داشته است که به نظر می‌رسد صادرکنندگان بزرگ فولاد به آمریکا از باخت دونالد ترانگ ترامپ خوشحال باشند، چراکه امید دارند تعرفه‌های سختی که او بر واردات فولاد به آمریکا وضع کرده بود، لغو شود.

آن‌طور که در این گزارش آمده است، فعالان صنعت فولاد در کانادا هم از این موضوع ابراز رضایت کرده و امیدوارند دولت بایدن مجددا به همکاری با دولت کانادا در زمینه صنعت فولاد بازگردد. آنها می‌گویند که انتخاب بایدن سبب تزریق شدید امید به صنعت فولاد آمریکای شمالی شده است.

دولت ترامپ در سال 2018 تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد به آمریکا وضع کرد. دولت کانادا هم متقابلا بر واردات فولاد از آمریکا تعرفه وضع کرد و اقدام دولت ترامپ را غیرقانونی خواند.

بعد از آن هم دولت ترامپ در سال 2019 تعرفه واردات فولاد از کانادا را لغو کرد، اما دولتمردان آمریکا در آن زمان تهدید کردند که پس از انتخابات دوباره تعرفه واردات را احیا خواهند کرد.

تحلیلگران بازار فولاد معتقدند علت این اقدام ترامپ، تلاش برای احیای صنعت ورشکسته فولاد آمریکا بود. اما اکنون فعالان صنعت فولاد کانادا امیدوارند که دیگر آن تصمیمات غیرمنطقی از سوی آمریکا گرفته نشود.

براساس گزارش شبکه خبری CBS تعداد زیادی از کارگران صنعت فولاد کانادا بر اثر تعرفه‌های وارداتی آمریکا بیکار شدند و دولت کانادا مجبور شد 2 میلیارد دلار به صنعت فولاد و آلومینیوم این کشور کمک کند.

بر این اساس، تحلیلگران بازار فولاد معتقدند اگر ترامپ دوباره انتخاب می‌شد، جنگ تعرفه‌ها در صنعت فولاد آمریکای شمالی دوباره بالا می‌گرفت. تعرفه‌هایی که آمریکا بر واردات فولاد وضع کرد سبب افزایش قیمت محصولات فولادی در این کشور و بالا رفتن هزینه تمام‌شده محصولات مصرفی از خودرو تا لوازم خانگی شده بود.

این در حالی است که بایدن وعده داده بود که تعرفه‌های واردات فولاد از متحدان آمریکا را لغو کند. سوزان رایس نیز که جزو تیم اصلی بایدن است قبلا گفته بود که بایدن تعرفه‌ای بر واردات فولاد وضع نخواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *