جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار آهن و فولاد 27 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

بلاتکلیفی فولادسازان با تغییر مصوبه‌ها/ یک کارشناس: تزریق تسهیلات بانکی به مسکن، رونق را به بازار فولاد بازمی‌گرداند

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: در صورتی که 20 درصد از تسهیلات بانکی وارد طرح نهضت ملی مسکن شود، تقاضا در فولاد افزایش می‌یابد و مجدداً بحث عرضه و تقاضا، روال بازار را به پیش خواهد برد.

بلاتکلیفی فولادسازان با تغییر مصوبه‌ها/ یک کارشناس: تزریق تسهیلات بانکی به مسکن، رونق را به بازار فولاد بازمی‌گرداند اخبار بازار آهن و فولاد قیمت شمش فولاد

خسرو حجتی در گفتگو با فولادبان درباره برنامه راه اندازی معاملات اوراق سلف موازی ارزی در بورس کالا اظهار کرد: در حال حاضر روش‌هایی مانند اوراق گام، سلف، سلف موازی و امثال آن برای سیستم‌های باثبات کاربرد دارد، نه برای بازاری که هر لحظه تصمیم‌گیری‌ها در آن تغییر می‌کند.

وی در این باره مثالی زد و گفت: از اول خردادماه فقط شرکت‌هایی که در بهین یاب هستند، می‌توانند فولاد خرید و فروش کنند، این درحالی است که نام بسیاری از شرکت‌های فولادی در این لیست قرار ندارند و زمانی که دلیل آن را جویا شویم، می‌بینیم که با بهانه‌هایی مانند اینکه شما آهن اسفنجی خریدید اما شمش عرضه نکردید در حالی که فولادی‌ها الزام به عرضه شمش در بورس کالا نیستند.

این کارشناس فولادی تصریح کرد: با صدور چنین مصوبه‌هایی بدون اطلاع و دانش قبلی، صنایع فولادی در حالت بلاتکلیفی به سر می‌برند.

حجتی با اشاره به تزریق نقدینگی به بخش مسکن و تأثیر آن بر صنعت فولاد بیان کرد: در صورتی که ساخت‌وساز طرح نهت ملی مسکن شروع و 20 درصد از تسهیلات بانکی وارد طرح نهضت ملی مسکن شود، تأثیر بسزایی در بخش مسکن و فولاد خواهد داشت. در این راستا، تقاضا در فولاد افزایش می‌یابد و مجدداً بحث عرضه و تقاضا، روال بازار را به پیش خواهد برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش تقاضا در مسکن و فولاد، در بازار میلگرد نیز تأثیر مثبتی می‌گذارد اما ناگفته نماند مقدار تناژ مصرف میلگرد در ساختمان در مقایسه با سایر مواد و محصولات مورد نیاز ناچیز محسوب می‌شود و میزان درصد آن نمی‌تواند منجر به جهش قیمت‌ها در بازار شود. در واقع، با عملی شدن این اتفاق، امکان دارد مدتی تقاضا در بازار بیش ‌از عرضه شود؛ اما مجدداً به روال عادی خود بازمی‌گردد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors