رشد قابل توجه قیمت محصولات تخت پوشش‌دار ترکیه

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رشد قیمت محصولات تخت پوشش‌دار ترکیه در پی افزایش تقاضا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر به دنبال افزایش تقاضای کانتینرسازان ترکیه، قیمت محصولات تخت پوشش‌دار در بازار این کشور به طور قابل توجه افزایش یافت.

در این راستا، پس از آنکه دو زلزله عظیم -7.7 و 7.6 ریشنری – گه منطقه قهرمان‌ مرعش در جنوب ترکیه را در تاریخ 6 فوریه (17 بهمن ماه 1401) لرزاند، آمار تولید کانتینر برای تامین سرپناه سریع برای بازماندگان ده شهر افزایش یافته است.

قیمت‌های داخلی

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت ورق گرم گالوانیزه، داخلی، exw ترکیه بین یک هزار و 150 دلار تا یک هزار و 180 دلار به ازای هر تن بود. این محصول در هفته گذشته بین یک هزار دلار تا یک هزار و 90 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در طول 7 روز اخیر، تولیدکنندگان ترکیه ورق گرم گالوانیزه با ضخامت 0.5 میلی‌متر و روکش Z100 را بین یک هزار و 250 تا یک هزار و 280 دلار به ازای هر تن exw عرضه کردند درحالی که قیمت پیشنهادی این فروشندگان در هفته گذشته بین یک هزار و 180 تا یک هزار و 250 دلار به ازای هر تن بود.

صادرات ورق گرم گالوانیزه

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت ورق گرم گالوانیزه، صادرات، فوب ترکیه بین یک هزار و 150 دلار تا یک هزار و 180 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی رشد نشان می دهد. این محصول در هفته گذشته بین یک هزار دذلار تا یک هزار و 70 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین حال، پیشنهادات قیمتی تولیدکنندگان ترکیه برای ورق گرم گالوانیزه با ضخامت 0.5 میلی‌متر، پوشش Z100 و شیوه معاملاتی فوب در بازه یک هزار و 150 دلار تا یک هزار و 180 دلار به ازای هر تن بود اما هیچ معامله قابل‌توجهی انجام نگرفت، زیرا بخش عظیم تمرکز تولیدکنندگان بر فروش محصول در بازار داخلی بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *