خودداری خریداران قراضه ویتنامی از انعقاد قرارداد جدید

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از نوسان قیمت قراضه فولادی ویتنام دلیل دورماندن خریداران از بازار حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، خریداران قراضه ویتنامی به دنبال اظهارنظرهای متناقض درباره وضعیت قیمت‌ها، از انعقاد قرارداد جدید خودداری کردند.

در این راستا، یک تاجر در بازار ویتنام در این باره بیان کرد: من فکر می‌کنم خریداران هنوز درحال بررسی اطلاعات بازار هستند.

همچنین فعالیت خریداران ترکیه در حال رونق است به طوری که در طول هفته اخیر معاملات در این کشور بین 15 تا 20 دلار به ازای هر تن افزایش یافتند. در همین حال، یک فولادساز در بازار کره جنوبی قیمت کمتری برای خرید قراضه ژاپنی پیشنهاد کرد. وی افزود: بازار آسیا درحال پیشرفت است، ولی با سرعت پایین.

همچنین یک خریدار در بازار ویتنام مطرح کرد: فعالان بازار منتظرند تا ببینند روند صعودی قیمت فولاد چین پایدار است یا خیر؟ شرایط کنونی بازار را می‌توان این‌گونه توصیف کرد که با انتظارات بالا با واقعیتی ضعیف و خلاف آن مواجه هستیم.

تازه ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که در یک هفته اخیر قیمت پیشنهادی فروشندگان محموله قراضه HMS 1,2 (80:20) آمریکایی با شیوه معاملاتی cfr ویتنام  بین 450 تا 460 دلار به ازای هر تن شنیده شد، این درحالی است که پیشنهادات این فروشندگان در طول هفته گذشته بین 430 تا 450 دلار به ازای هر تن بود.

در همین حال، فعالان بازار بالاترین قیمت قابل اعمال این محصول در بازار را بین 430 تا 440 دلار به ازای هر تن cfr برآورد کردند.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت محموله قراضه HMS 1,2 (80:20)، cfr ویتنام بین 430 تا 445 دلار به ازای هر تن بود. این محصول در هفته گذشته در بازه قیمتی 430 تا 440 دلار به ازای هر تن cfr معامله می‌شد.

در عین حال، تمایل خرید درحال حاضر پایین است، زیرا فولادسازان ذخایر انباشته از این محصول دارند. یک بازرگان در بازار تایوان در این باره گفت: ممکن است فولادسازان ویتنام شروع به واردات قراضه در هفته آینده کنند. آن‌ها به زودی به پرکردن ذخایر خود روی خواهند آورد و قیمت‌ها احتمالا الان در کف خود قرار دارند.

البته شنیده شده است محموله‌های قراضه H2 ژاپنی با شیوه معاملاتی cfr ویتنام با قیمت 440 دلار به ازای هر تن عرضه شوند، این در حالی است که قیمت‌ها در روز جممعه به 450 دلار به ازای هر تن cfrافزایش یابند.

قیمت پیشنهادی خریداران این محصول در طول هفته 430 دلار به ازای هر تن cfr ویتنام ثابت باقی ماند.

بر اساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت قراضه H2، مبدا ژاپن، cfr ویتنام 430 دلار به ازای هر تن بود. این محصول در هفته گذشته بین 425 تا 435 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین حال، گزارش شده است که در روز جمعه یک معامله برای محصول H1:H2 (50:50) ژاپنی با قیمت 430 دلار به ازای هر تن cfr ویتنام منعقد شد.

یک بازرگان در بازار ژاپن اشاره کرد: البته خریداران قادر به خرید محصول با این قیمت نیستند. بازار صادرات ژاپن در مقابل بازرهای پررونق جهانی راکد است.”

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *