شاخص کل بورس با راهبری بزرگ‌ترها مثبت باقی ماند/ کاهش 9 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 8 اسفند 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به 11 هزار و 255 میلیارد تومان رسید که در این بین، حجم معاملات از 20 میلیارد برگه سهام عبور کرد و حقوقی‌ها نیز 746 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند. سرانه خرید و فروش حقیقی‌ها امروز با رقابت تنگاتنگی رو به رو بود و در نهایت سرانه خرید ۲۷ میلیون تومان و سرانه فروش ۲۷.۵ میلیون تومانی ثبت شده که سرانه خرید حقیقی‌ها نسبت به روزهای گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 225 نماد ( 31 درصد) و تعداد نمادهای منفی 500 نماد ( 69 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. همچنین بر خلاف میانه بازار که به صندوق‌های سهامی ورود نقدینگی اتفاق افتاد، در انتها از تمامی موارد خروج صورت گرفت. در این راستا، گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله یک هزار و 749 میلیارد تومان، یک هزار و 193 میلیارد تومان و 903 میلیارد تومان برترین صنایع در بازار امروز هستند که توانستند به عنوان بزرگ‌ترین گروه‌ها، بیشترین حجم معامله را تجربه کردند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات سومین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 4 هزار و 969 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 809 هزار و 202 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات یک هزار و 906 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 534 هزار و 446 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت 9 هزار و 280 واحدی، رقم یک میلیون و 413 هزار و 669 واحد را نشان داد.

نمادهای «فارس»،«تاپیکو»،«میدکو»،«پارس»،«پارسان»،«خودرو»و«کچاد» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «ولغدر»،«خمحرکه»،«شکلر»،«کماسه»و«تاپیکو» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وبیمه»،«فنوال»،«وپترو»،«وتوکا»و«کساپا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *