جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تولید 55 میلیون تنی فولاد طرحی بلند پروازانه است/ بازارسازی مناسب برای جهش صارداتی

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: از یک سو تحریم ها و از سوی دیگر عدم بازار سازی های مناسب در کشورهای اطراف، می‌تواند یکی از دلایل این کاهش قیمت فولاد ایران باشد.

رضا تربتی در گفتگو با فولادبان با اشاره به هدف تولید 55 میلیون تنی فولاد در افق 1404 اظهار داشت: این هدف محقق نخواهد شد؛ مگر اینکه مشکلات و معضلات آن در حال حاضر این صنعت رفع گردد.

وی گفت: در افق 1404 سرانه مصرف فولاد کشور 450 کیلوگرم در نظر گرفته شده در حالی که در حال حاضر این سرانه کمتر از 200 کیلوگرم است.

این فعال صنعت فولاد، رکود در بخش ساخت و ساز مسکن، نبود پروژه های عظیم را از جمله دلایل کمبود سرانه مصرف در کشور دانست و افزود: برای صادرات نگاه جدی به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان به عنوان هدف اصلی و کشورهای حوزه منا داشتیم که این بخش هم آن‌طور که باید محقق نشد.

وی با بیان اینکه کیفیت فولاد تولیدی کشور بسیار خوب است، تصریح کرد: علی‌رغم این مزیت، قیت فولاد ما مانند شمش با کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) و ترکیه خیلی متفاوت است.

به گفته تربتی، از یک سو تحریم‌ها و از سوی دیگر عدم بازار سازی‌های مناسب در کشورهای اطراف، می‌تواند یکی از دلایل کاهش قیمت فولاد ایران باشد.

این فعال صنعت فولاد مطرح کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت، مصرف فولاد در کشور۲۰ میلیون تن، تولید ۳۰ میلیون تن و صادرات فولاد ۶ میلیون تن در سال است که از کل این سرانه حدود ۴ میلیون تن فولاد مازاد در کشور وجود دارد که موجب کاهش ظرفیت واحدهای فولادی شده است.

رضا تربتی در پایان به برنامه های پیش روی صنعت فولاد برای 1402 اشاره کرد و گفت: طرح‌های فولاد خیلی خوبی در مدار اجرا قرار گرفته است که باعث افزایش تولید به حدود ۳۷ میلیون تومان در سال آینده خواهد شد. البته باید امیدوار باشیم در سال 1402 رکود ساخت و ساز کاهشی باشد، ضمن اینکه در بخش صادرات بهتر عمل کنیم و گام‌های جدی تری برداریم.

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors