Please use a valid API Key عقب‌نشینی شرکت «اطلس» از افزایش 50 دلاری قیمت مقاطع فولادی توخالی آمریکا - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

عقب‌نشینی شرکت «اطلس» از افزایش 50 دلاری قیمت مقاطع فولادی توخالی آمریکا

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از عقب‌نشینی شرکت «اطلس» از افزایش 50 دلاری قیمت مقاطع فولادی توخالی حکایت دارد. شرکت «اطلس تیوب» در این هفته، به خریداران خود اعلام کرد که رشد 50 دلاری قیمت به ازای هر تن (2.5 دلار به ازای هر هاندردویت) محصولات توخالی آمریکا را لغو خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، شرکت «اطلس تیوب» در این هفته به خریداران خود اعلام کرد که رشد 50 دلاری قیمت به ازای هر تن (2.5 دلار به ازای هر هاندردویت) مقاطع فولادی توخالی آمریکا را لغو خواهد کرد.

البته شرکت «اطلس» بیش از این در تاریخ 20 ژانویه (30 دی ماه 1401) طی نامه‌ای به خریداران خود افزایش 50 دلاری قیمت به ازای هر تن را اعلام کرده بود. شرکت «وِلدِد تیوب» کانادا نیز در پی این نامه، در همان روز افزایش قیمت اعلام کرد. در ادامه شرکت «نیوکور» هم با نامه اختصاصی ارسالی خود به مشتریان در تاریخ 24 ژانویه (4 بهمن ماه 1401) به این روند قیمت‌گذاری پیوسته بود.

به هر حال، با عقب‌نشینی خریداران، در بازار تنها با 20 دلار به ازای هر تن این افزایش قیمت موافقت شد. یک توزیع‌کننده در شرق آمریکا در این باره تحلیل کرد: تقاضا برای مقادیر بالا راکد باقی مانده است. من می‌شنوم که کارخانه‌های تولیدی بزرگ درحال کاهش کارمندان خود هستند. تقاضای محموله‌های کوچک درحال بهبود است اما باز هم در روندی نزولی به سر می‌برد. به نظر نمی‌رسد که در ماه‌های آتی، فعالیت اقتصادی و یا رشد تقاضا مشاهده شود و این یک دغدغه است.

براساس ارزیبی فست‌مارکتز، قیمت مقاطع توخالی فولادی ASTM A500 Grade B، داخلی، فوب کارخانه آمریکا در بازه یک هزار و 410 دلار تا یک هزار و 460 دلار به ازای هر تن (70.50 تا 73.00 دلار به ازای هر هاندردویت) محاسبه شد که این بازه قیمتی نسبت به هفته گذشته که اعلامیه افزایش قمیت شرکت «اطلس» به سرعت در سراسر بازار پیچید، ثابت باقی ماند.

در همین حال، یک تولیدکننده در همین رابطه اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از مشکل این است که افزایش قیمت کویل ورق گرم ماندگار نیست و همه این را می‌دانند. شرکت «نیوکور» با انبوهی از ذخیره محصول مواجه است.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت کویل ورق گرم فولادی، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا 42.02 دلار به ازای هر هاندردویت (840.40 دلار به ازای هر تن) محاسبه شد که این نرخ حاکی از کاهش 1.13 درصدی نسبت به قبل بود و حتی نسبت به قیمت پایه مدنظر کارخانه‌ها که 45 دلار به ازای هر هاندردویت بود، نیز کمتر است.

درحالی که قیمت کویل ورق گرم در تاریخ 23 نوامبر (2 آذر ماه 1401) با افزایش 31.68 درصدی در کمتر از سه ماه به 31.91 دلار به ازای هر تن رسید. نظرات درباره روند نزولی قیمت‌ها بسیار مختلف است. یک توزیع‌کننده در بازار شرق آمریکا در این باره گفت: من فکر می‌کنم برخی کارخانه‌ها کمی طمع‌کار شده‌اند و ساخت‌ها از افزایش قیمت حمایت نمی‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors