دریافت مالیات بر ارزش افزوده از همه زنجیره فولاد/ پرداخت مالیات ارزش افزوده و علی الراس با فراگیری کرونا برای اصناف سخت و دشوار است

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان اردبیل گفت: مالیات برارزش افزوده فقط باید از حلقه مصرف کننده نهایی اخذ شود ولی در زنجیره فولاد و دیگر محصولات مالیات بر ارزش افزوده از تمام حلقه ها و زنجیره اخذ می شودکه خلاف قانون مالیاتی کشور است.

محمد محمدپور در گفت‌وگو با فولادبان درباره پرداخت های مالیاتی اصناف در سال آینده افزود: با توجه به بودجه 1401 که دولت تقدیم مجلس کرده است گفته می‌شود بیشترین درآمد دولت یعنی نزدیک به 60 درصد درآمد بودجه‌ای با مالیات تنظیم شده است و اگراین اتفاق بیفتد با توجه به شرایط کرونا، فراگیری امیکرون و تعطیلی مجدد واحدهای صنفی، آنها نمی‌توانند پاسخگوی مالیاتها باشند و بازار نابسامان خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم دیگر توان تحمل پرداخت مالیات را ندارند و به هر حال باید درآمد لازم برای پرداخت مالیات وجود داشته باشد تا هزینه‌های مالیاتی قابل پرداخت باشد.

محمدپور افزود: هنگام خرید نبشی، ناودانی یا میلگرد از واحدهای تولیدی در فاکتور فروشندگان آهن، مالیات بر ارزش افزوده اعمال می شود و زمانی که فروشندگان آهن محصولات خریداری شده را برمبنای قیمت می‌فروشند با توجه به فاکتورهای ارائه شده فقط اعتبار مالیاتی در کمیسیون‌های پرونده مالیاتی ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: هنگام فروش محصولات فولادی به مصرف کنندگان نهایی، واحدهای صنفی اغلب نمی‌توانند مالیات برارزش افزوده تعیین شده را از آنها دریافت کنند و درصورت مطالبه مالیاتی از مصرف کنندگان، آنها قید خرید از واحد صنفی مطالبه‌گر مالیاتی را می‌زنند و از فروشنده دیگری محصولات مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند.

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان اردبیل تصریح کرد: تنها مزیت مطالبات مالیات بر ارزش افزوده درج و اعمال در پرونده مالیاتی واحد صنفی است اما عیب بزرگ اخذ مالیات برارزش افزوده این است که وجوه مالیاتی مکررا از واحدهای صنفی اخذ می‌شود.

محمدپور درباره خوداظهاری مودیان مالیاتی یا مالیات علی الراس هم گفت : این نوع مالیات هم از نظر صاحبان صنوف مشکلات زیادی دارد و سازمان مالیاتی بارها دفاتر مالیاتی صنوف را که در آن اظهار مالیاتی داشته اند رد می کند، در حالیکه طبق قانون مالیات باید با خود اظهاری صاحبان صنوف این مالیات مشاغل تایید و دریافت شود.

نایب‌رئیس اتاق اصناف استان اردبیل ادامه داد: سازمان مالیاتی خوداظهاری مودیان را قبول کند نه اینکه پرونده مالیاتی هفت سال قبل مودی مالیاتی را برای رسیدگی مجدد اسناد و مدارک مالیاتی واحدهای صنفی مطالبه کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *