تداوم روند صعودی قیمت بیلت صادراتی روسی در بازار+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از افزاش قیمت بیلت صادراتی روسیه در قراردادهای جدید با ترکیه حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر روند صعودی قیمت بیلت صادراتی روسیه در بازار ادامه یافت که این روند افزایشی  ناشی از تقاضای ترکیه بود.

در این میان، در ابتدای هفته، فعالان بازار بهبود تقاضای برآمده از محوشدن شوک اولیه پس از زلزله‌های عظیم جنوب شرق ترکیه را پیش‌بینی کرده بودند.

البته درحالی فعالیت در جنوب شرق کشور راکد باقی ماند که خرید محصولات عمدتا مربوط به شمال و غرب ترکیه بود به طوری که 10 هزار تن بیلت روسیه، تحویل ماه آوریل با قیمت 610 دلار به ازای هر تن cfr (معادل 580 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) به منطقه غربی این کشور فروخته شد.

علاوه بر این، چندین محموله کوچک به طور کل شامل 20 تا 30 هزار تن، تحویل سریع به شمال و غرب ترکیه با قیمت بین 599 تا 606 دلار به ازای هر تن cfr فروخته شد. این قیمت‌ها به دلیل عدم تبعیت از استانداردهای فست‌مارکتز در ارزیابی لحاظ نشدند.

در همین حال، دیگر بازارها غیرفعال باقی ماندند. برهمین اساس، پیشنهادات قیمتی بیلت صادارتی روسیه به آفریقای شمالی با شیوه معاملای cfr در بازه 610 تا 620 دلار به ازای هر تن (560 تا 580 دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه) شنیده شد اما خریداران برای خرید محصول با این بازه قیمتی تمایلی نداشتند.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت بیلت فولادی، صادرات، فوب دریای سیاه، CIS با افزایش 10 دلاری قیمت به ازای هر تن به 580 دلار به ازای هر تن رسید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *