گام‌های تحولی صنعت فولاد برداشته شده است/ عدم ثبات قیمتی در بورس کالا، صنعتگران را غافلگیر کرد

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: براساس طرح جامع فولاد ایران، کلیه حلقه‌های زنجیره ارزش این صنعت باید به صورت یکپارچه توسعه یابند تا توانایی خودکفا شدن را داشته باشند.

حسن طاهری در گفتگو با فولادبان با اشاره به نقش بی بدیل صنعت فولاد در کشور و اهمیت آن در اقتصاد، اظهار داشت: بر اساس طرح جامع فولاد ایران، کلیه حلقه‌های زنجیره ارزش این صنعت باید به صورت یکپارچه توسعه یابند تا کشور در تامین مواد اولیه و میانی در زنجیره فولاد بتواند خودکفا باشد.

وی گفت: همچنین با توجه به اینکه زنجیره ارزش فولاد ایران در سال­‌های 93 تا 95 آغاز شده، و این صنعت در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و می تواند به ارز آوری و صادرات محصولات صنعتی و فولادی کمک شایانی کند.

این کارشناس صنعت فولاد افزود: براساس تحلیل‌های انجام شده، در سال جاری صنعت فولاد گام‌های موثری را به سمت بهبود برداشته است اما با توجه به مشکلات زیرساختی و نبود نقدینگی در کشور و همچنین فشار بسیار زیاد تحریم‌ها، این روند با کندی انجام می‌شود.

طاهری با اشاره به دغدغه های تولیدکنندگان، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این روزهای صنعتگران مرتبط با نوسانات اخیر ارزی  است تا جایی که یک فعال صنعتی حتی از قیمت‌های یک ساعت دیگر هم بی‌اطلاع است و نمی‌داند برای مواد اولیه باید چه مبلغی پرداخت کنند؟

وی با بیان اینکه یکی از بیشترین نوسانات تغیرات قیمت آهن اسفنجی نسبت به سال گذشته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این محصول جزو محصولات استراتژیک در صنعت فولاد کشور به شمار می رود.

طاهری تصریح کرد: با توجه به اختلالات پیش آمده بر پایه مشکلات عمده ای که در دنیا مثل مشکلات اقتصادی‌، سیاسی به وجود آمده، در صنعت کشورهای در حال توسعه اثرات بسیار زیادی گذاشته است.

این کارشناس صنعت فولاد به غافلگیری صنعتگران به دلیل عدم ثبات قیمتی در بورس کالا اشاره کرد و گفت: در ایران بسیاری از صنعتگران به دلیل نبود زیر ساخت‌‌های نامناسب و عدم تامین انرژی مجبور به تعطیل کردن کارخانه و تولید خود شده اند که این خود سبب ضرر و زیان بسیاری برای اقتصاد کشور می شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *