احتمال گسترده شدن چالش‌های فولادی در سال آینده/ سال ۱۴۰۱؛ از سخت‌ترین سال‌ها برای تولیدکنندگان فولاد

یک فعال بازار فولاد گفت: در کنار عدم ‌سرمایه‌گذاری در صنعت برق، در بخش گاز نیز اتفاقات خوبی انجام نگرفت و افت فشار پارس جنوبی، بخش صنعتی و خانگی را در زمستان با مشکلات بسیاری مواجه کرد.

فرهود ذاکری در گفتگو با فولادبان در رابطه با چالش‌های صنعت فولاد بیان کرد: امروزه مشکلات قطعی برق و گاز در واحدهای تولیدی سال‌ها گریبان‌گیر فولادسازان شده است، چرا که سرمایه‌گذاری در دهه گذشته برای توسعه شبکه برق و گاز انجام نشد اما متأسفانه دود این ماجرا به چشم فولادی‌هایی می‌رود که در این صنعت سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده‌اند.

وی معتقد است که در کنار عدم ‌سرمایه‌گذاری در صنعت برق، در بخش گاز نیز اتفاقات خوبی انجام نشد و افت فشار پارس جنوبی، بخش صنعتی و خانگی را در زمستان با مشکلات بسیاری مواجه کرد.

این فعال بازار فولاد با اشاره به وضعیت فولادی‌ها در سال جاری و آتی اظهارداشت: سال ۱۴۰۱ یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای تولیدکنندگان فولاد بوده است. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، شرایط برای تولیدکنندگان فولاد در سال‌های آینده به ‌ویژه در بحث تامین گاز سخت‌تر خواهد شد و بحران گاز در سال‌های پیش‌رو نیز جدی‌تر از امسال برآورد شده است.

ذاکری در پایان خاطرنشان کرد: این در حالی است که یکی از دلایل مهم برای هدف‌گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سال ۱۴۰۴، در اختیار داشتن ذخایر گازی است. البته ناگفته نماند کشور دارای ذخایر بسیاری از سنگ‌آهن نیز در کنار ذخایر گازی است. همچنین، نیروی کار ارزان و متخصص باعث شده تا کشور به فکر توسعه صنعت فولاد بیفتد و بتواند با افزایش تولید، علاوه بر آنکه نیاز داخلی خود را تامین کند، در حوزه صادرات نیز تا حدودی برای کشور ارزآوری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *