فعالان بازار تداوم افزایش قیمت مقاطع توخالی آمریکا را پیش‌بینی می‌کنند

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد نشان می دهد: فعالان بازار رشد پیش‌تر قیمت مقاطع توخالی آمریکا را پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، خریداران درحال هضم رشد اخیر قیمت مقاطع توخالی توسط کارخانه‌ها هستند و در صورت ادامه روند صعودی کویل ورق گرم، رشد احتمالی پیش‌تر انتظار می‌رود

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: مقاطع توخالی فولادی ASTM A500 Grade B، داخلی، فوب کارخانه آمریکا بین یک هزار و 410 دلار تا یک هزار و 460 دلار به ازای هر تن (70.50 تا 73.00 دلار به ازای هر هاندردویت) گزارش شد که این بازه قیمتی نسبت به هفته گذشته ثابت بود.

در این راستا، شرکت اطلس در نامه ای به خریداران، افزایش 50 دلاری قیمت مقاطع توخالی فولادی به ازای هر تن (2.5 دلاری به ازای هر هاندردویت) اعلام کرد. شرکت «وِلدِد تیوب» کانادا نیز از این روند پیروی کرد. در همین حال، شرکت «نیوکور» در تاریخ 24 ژانویه (4 بهمن ماه 1401) در همین راستا به خریداران نامه فرستاد.

اعلام شرکت «اطلس» در زمینه افزایش قیمت‌ در تاریخ 20 ژانویه (30 دی ماه 1401) نخستین بار از اواسط ماه دسامبر رخ داد، زمانی که دو شرکت «اطلس» و «وِلدِد» افزایش 60 دلاری قیمت به ازای هر تن (3 دلار به ازای هر هاندردویت) در تاریخ 12 دسامبر (21 آذر ماه 1401) اعلام کردند. شرکت «نیوکور» نیز در همین راستا در 13 دسامبر (22 آذر ماه 1401)، با استناد بر “رشد هزینه مواد خام اولیه و رشد تقاضا”، قیمت محصولات خود را به همین میزان افزایش داد.

در همین حال، برخی منابع بازار اعتقاد داشتند که هجوم اخیر شرکت‌ها برای افزایش قیمت کویل ورق گرم، به تشدید روند صعودی قیمت کارخانه‌ها کمک خواهد کرد.

براساس تازه ترین ارزیابی ها، قیمت کویل ورق گرم به 41.80 دلار به ازای هر هاندردویت (836 دلار به ازای هر تن) نسبت به تاریخ 23 نوامبر (2 آذر ماه 1401)، 30.99 درصد افزایش یافت که دلیلی قانع‌کننده برای رشد قیمت مقاطع توخالی به شمار می‌رود، این درحالی است که قیمت این محصول در این تاریخ 31.91 دلار به ازای هر هاندردویت (638.20 دلار به ازای هر تن) بود.

یک توزیع‌کننده در بازار جنوب تحلیل کرد: ما به زودی منتظر رشد قابل‌توجه قیمت مقاطع توخالی خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *