افزایش نسبی قیمت فولاد تخت پوشش‌دار ترکیه/ رشد تقاضا در بازار داخلی

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از افزایش نسبی قیمت فولاد تخت پوشش‌دار ترکیه حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر قیمت محصولات تخت پوشش‌دار ترکیه، به دنبال رشد تقاضا در بازار داخل، افزایش یافت.

به گفته برخی منابع در بازار، تقاضا در بازار داخلی این کشور افزایش یافت، زیرا بسیاری از خریداران باور داشتند که قیمت‌ها به روند صعودی خود ادامه خواهند داد؛ خصوصا پس از اینکه ترکیه اعلامیه افزایش عوارض گمرکی وارات محصولات تخت فولادی را منتشر کرد.

براساس اعلامیه منابع رسمی ترکیه، افزایش عوارض گمرکی واردات محصولات کویل ورق گرم، کویل ورق سرد، ورق گرم گالوانیزه و کویل روکش‌دار این کشور از 27 فوریه (8 اسفند ماه 1401) اعمال خواهد شد.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت کویل ورق گرم فولادی، داخلی، exw ترکیه در بازه 760 تا 790 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به هفته قبل، 20 تا 30 دلار به ازای هر تن افزایش یافت. این محصول در هفته قبل با قیمت 740 تا 760 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

قیمت‌ها در بازار داخلی

در همین حال، قیمت ورق گرم گالوانیزه، داخلی، exw ترکیه بین یک هزار دلار تا یک هزار و 70 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی در مقایسه با هفته قبل، 40 دلار به ازای هر تن افزایش یافت. این محصول در هفته گذشته با قیمت یک هزار دلار تا یک هزار و 30 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

تولیدکنندگان ترکیه در 7 روز اخیر، ورق گرم گالوانیزه با ضخمات 0.5 میلی‌متر با روکش Z100 با شیوه معاملاتی exw را بین یک هزار تا یک هزار و 90 دلار به ازای هر تن عرضه می‌کردند. بازه پیشنهادی هفته گذشته این تولیدکنندگان بین یک هزار تا یک هزار و 40 دلار به ازای هر تن exw بود.

در این راستا، یک فعال بازار اعلام کرد که قیمت پیشنهادی 980 دلار به ازای هر تن exw شنیده است، اما از آنجایی که این خبر توسط منابع دیگر تایید نشد، در ارزیابی فست‌مارکتز لحاظ نشد.

همچنین ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می‌دهد: قیمت ورق گالوانیزه بدون پوشش، داخلی، exw ترکیه بین یک هزار و 180 دلار تا یک هزار و 250 دلار به ازای هر تن بود. این محصول در هفته گذشته با قیمت بین یک هزار و 200 دلار تا یک هزار و 220 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

علاوه بر این، قیمت ورق گرم گالوانیزه، صادرات، فوب ترکیه بین یک هزار تا یک هزار و 50 دلار به ازای هر تن بود. این محصول در هفته گذشته با قیمت بین یک هزار تا یک هزار و 30 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد، ضمن اینکه قیمت‌های پیشنهادی تولیدکنندگان ترکیه برای ورق گرم گالوانیزه با ضخامت 0.5 میلی‌متر و روکش Z100 و شیوه معاملاتی فوب، بین یک هزار دلار تا یک هزار و 80 دلار به ازای هر تن بود و این درحالی است که معامله بزرگی انجام نشد.

پیش‌بینی می‌شود فعالیت صادرات و واردات کارخانه‌های ترکیه به دلیل زلزله‌های عظیم روز دوشنبه، برای مدت نامعلومی دچار اختلال شود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *