بازار سرمایه در هفته دوم زمستان با رنگ سرخ به پایان رسید/ افت 19 هزار واحدی شاخص فلزات اساسی

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 14 دی 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بازار سرمایه در ابتدای هفته با شوک مواجه شد که به تدریج از شدت این شوک کاسته شد. بحث ثبات دلار، گزارش‌های ماهانه نسبتا خوب شرکت‌ها و از همه مهم‌تر حرکت خودرویی‌ها در بازار، مهم‌ترین و موثرترین رویدادهای این هفته بودند. از طرفی با توجه به شرایط فعلی، می‌توان گفت اعتماد تا حدودی در هفته جاری به بازار بازگشت.

در ادامه ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به  حدود 6 هزار و 873 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد نیز 6 هزار و 742 میلیارد تومان را به ثبت رساند. از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 286 (43درصد) نماد و تعداد نمادهای منفی 379 (57درصد) به ثبت رسید. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات پنجمین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 12 هزار و 196 واحد افت داشت و به یک میلیون و 579 هزار و 157 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 2 هزار و 217 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 473 هزار و 199 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با کاهش 18 هزار و 846 واحدی، رقم یک میلیون و 54 هزار و 352 واحد را نشان داد.

نمادهای «فولاد»،«فملی»،«میدکو»،«شستا»،«شپنا»،«شبندر»و«کگل» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «ما»،«وسینا»،«ولصنم»،«خمحرکه»و«چدن» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «ولغدر»،«ولملت»،«دلقما»،«خکمک»و«ورنا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *