کارخانه‌های غرب میانه آمریکایی در تلاش برای افزایش قیمت کویل ورق گرم

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از تلاش کارخانه‌های غرب میانه آمریکا برای افزایش قیمت کویل ورق گرم حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت کویل ورق گرم غرب میانه آمریکا به 40 دلار به ازای هر هاندردویت نزدیک می‌شود. درحالی که دیگر کارخانه‌ها از روند رشد قیمت اخیر کارخانه «کلیولند-کلیفس» پیروی کردند، میانیگن قیمت نورد گرم به 42.50 دلار به ازای هر هاندردویت رسید.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت کویل ورق گرم، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا 39.72 دلار به ازای هر هاندردویت (794.40 دلار به ازای هر تن) بود که این نرخ نسبت به روز قبل 0.35 و در مقایسه با هفته گذشته 3.25 درصد افزایش یافت. این محصول در روز و هفته گذشته به ترتیب با قیمت 39.58 و 38.47 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

البته شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات قیمتی برای این محصول در بازه 38.5 تا 42.5 دلار به ازای هر هاندردویت ارائه شده‌اند.

شنیده شده در بازار

به گفته برخی منابع بازار، پس از اعلامیه شرکت «کلیولند-کلیفس» در راستای افزایش قیمت پایه کویل ورق گرم به 850 دلار به ازای هر تن (42.50 دلار به ازای هر هاندردویت)، دیگر تولیدکنندگان نیز از این رویه پیروی کردند.

در این راستا، تقاضای کویل در بازار اسپات ثابت بود و زمان آماده‌سازی بسته به کارخانه‌ها بین 6 تا 8 هفته متغیر است.

به گزارش منابع مختلف، بخش اعظمی از رشد تقاضا مربوط به تجارت‌خانه‌ها و شارژ ذخایر آن‌ها در ابتدای سال جدید است.

نقل قول روز

با این حال، یک توزیع‌کننده در بازار مطرح کرد: بازار اسپات کویل ورق گرم ثابت است اما پدیده تکان‌دهنده‌ای در راستای حمایت از رشد قیمت رخ نمی‌دهد، حتی با پیشرفت بخش خودروسازی، 25 درصد از حداکثر میزان تقاضای قبل کمتر خواهد بود. تقاضای بخش انرژی و ساخت‌وساز متعادل است ولی تاثیر بالا بودن نرخ بهره نیز قابل توجه است. کارخانه‌ها برای ثابت نگه داشتن رشد قیمت‌ها داستان‌های خوبی تعریف می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *