جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

غلبه مناطق قرمز بورس به مناطق سبز بازار/ فلزات اساسی دوباره رشد کردند

بازار سرمایه امروز پس از افت شدید در دقایق ابتدایی، در ادامه معاملات کمی بالا آمد، اما بازهم فشار عرضه‌ها در بازار، شاخص را پایین کشید و فلزات اساسی هم پس از افت شدید امروز، دوباره به مدار صعودی بازگشت، اما در نهایت قرمز ماند.

به گزارش فولادبان؛ امروز با این که اقبال سهامداران دوباره به سمت سهم‌های بزرگ بازار سرمایه بازگشته بود، اما شاخص کل بازهم نتوانست خود را بالا بکشد، چراکه مناطق دارای پرچم سرخ بازار، به مناطق سبزرنگ غلبه کردند و جلوی رشد نماگر اصلی بورس را گرفتند.

با این وجود، بسیاری از سهامداران بازهم به بازگشت بازار به دور صعود امیدوار مانده‌اند و کارشناسان بورس هم بر این باور هستند که با توجه به اصلاح قیمت‌هایی که در سهم‌ها و گروه‌های تأثیرگذار بازار در روزهای اخیر اتفاق افتاده است، احتمالا دوباره تقاضا برای این سهم‌ها بالا خواهد رفت و این مساله می‌تواند موجب رشد شاخص کل در روزهای آتی شود.

به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد سهامدارانی که هفته گذشته و روز اول این هفته سهم‌های کوچک را از سرمایه خود سیراب کرده بودند، به تدریج و با کف‌سازی سهم‌های بزرگ سعی در خرید آنها دارند. از طرفی، نداشتن تقاضا و رکود در بازارهای موازی هم باعث شده است که حجم معاملات بورس بالاتر برود.

در معاملات روز جاری، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای تا 45 دقیقه در حالت نزولی با شیب تند قرار داشت و در این دقایق بیش از 15 هزار واحد افت را تجربه کرد، اما این شاخص در دقایق بعدی با بالا رفتن تقاضا برای سهم‌های «شستا» و «تاپیکو» تا یک میلیون و 420 هزار واحد افزایش یافت، ولی باز هم نتوانست به صعود خود ادامه دهد و با قرار گرفتن روی ریل نزولی تا پایان معاملات به زیر مرز یک میلیون و 420 هزار واحدی بازگشت.

امروز شاخص کل هم‌وزن بر خلاف روزهای گذشته زمین خوردن را تجربه کرد و به نوعی در معاملات روز جاری سهم‌های کوچک کمی خالی شدند. این شاخص در ابتدای معاملات 879 واحد بالا رفت، ولی صف فروش سهامداران حقیقی به این شاخص فشار آورد و دومین نماگر اصلی بورس در ادامه با افت شدیدی مواجه شد و تا کف 472 هزار واحدی پایین آمد. البته شاخص کل هم‌وزن پس از برخورد به این سطح، با شیبی نسبتا ملایم بالا رفت، ولی بازهم این روند ادامه‌دار نبود و این شاخص در ادامه روند نزولی را در پیش گرفت تا اینکه در نهایت 0.27 درصد از روز گذشته پایین‌تر آمد.

شاخص فلزات اساسی هم امروز بالا و پایین زیادی داشت. این شاخص ابتدا با شیبی بسیار تند رو به سقوط گذاشت و حدود 19 هزار واحد کاهش یافت، اما حمایت از این سهم‌ها در پایین‌ترین قیمت سهام در بازار آغاز شد و این شخص دوباره با رشد همراه شد و تا پایان معاملات تقریبا به نقطه اول امروز خود بازگشت ولی در کل، شاخص فلزات اساسی 418 واحد پایین‌تر از روز گذشته قرار گرفت.

روی هم رفته، نماگر اصلی بازار با افت 4 هزار و 516 واحدی به یک میلیون و 419 هزار و 53 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن هم امروز افت هزار و 282 واحدی را تجربه کرد و در بلندی 472 هزار و 141 واحدی ایستاد و شاخص فلزات اساسی هم 418 واحد پایین‌تر از روز گذشته آمد و رقم یک میلیون و 32 هزار و 507 واحدی را نشان داد.

فهرست نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه شامل نمادهای «شستا»، «برکت»، «شپنا»، «خودرو»، «ولپارس»، «خساپا» و «سیتا» می‌شد و در این میان، «شستا»، «تاپیکو» و «نوری» بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای «وپارس»، «خودرو»، «رمپنا» و «شبندر» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص داشتند.

نمادهای فولادی هم که امروز سبز و سرخ بودند، اما در میان آن‌ها دیده می‌شد که «فولاد» بیشترین آمار معاملات را در گروه فلزات اساسی به خود اختصاص داد، اما نمادهای «کالسیمین»، «فولاد خراسان»، «نورد و قطعات فولادی» و «فولاد آلیاژی ایران» بیشترین رشد قیمت و نمادهای «تولیدی فولاد سپید فراب کویر»، «فولاد خوزستان» و «فولاد امیرکبیر کاشان» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors