روند افزایشی اما بی‌جان در بازار سرمایه / سبز شاخص فلزات اساسی پررنگ شد

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 19 بهمن 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، در هفته جاری وضعیت بهتری از هفته گذشته را شاهد بودیم؛ اما در مجموع افت حجم معاملات طی این هفته و رفت و برگشت خبرهای شورای رقابت و شورای عالی بورس مهم‌ترین رویدادهای این هفته بود. به نظر می‌رسد بازار همچنان تحولات خودرویی‌ها را دنبال می‌کند. ناگفته نماند رویدادهای موجود در بورس کالا در کنار خبرهای بودجه و نرخ خوراک و همچنین اخبار و تحولات ارزی در بازار هفته بعد و تا انتهای سال بسیار موثر خواهد بود. در واقع آخرین روز کاری هفته با آنکه در مدار مثبت دنبال شد، اما تقاضایی در کلیت بازار دیده نمی‌شد و شاهد افت قیمت در اکثریت نمادها بودیم.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 295 (41 درصد) نماد و تعداد نمادهای منفی 424 ( 59 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 4 هزار و 442 میلیارد تومان رسید و حقوقی‌ها نیز 378 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند. همچنین سیمان، خودرو، فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله 344 میلیارد تومان، 338 میلیارد تومان و 276 میلیارد تومان برترین صنایعی هستند که بیشترین حجم معامله را تجربه کردند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات پنجمین روز هفته سبز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات یک هزار و 558 واحد رشد داشت و به یک میلیون و 558 هزار و 83 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات یک هزار و 98 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 485 هزار و 567 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 10 هزار و 610 واحدی، رقم یک میلیون و 110 هزار و 249 واحد را نشان داد.

نمادهای «کگل»،«فولاد»،«فارس»،«فملی»،«شپنا»،«پارسان»و«کچاد» بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «شگل»،«وتوس»،«خفنر»،«تکمبا»و«خبهمن» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وساخت»،«غالبر»،«آباد»،«فمراد»و«وبیمه» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *