اخذ عوارض 20 درصدی آلایندگی در کمیسیون تلفیق رد شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما خواستار ۲۰ درصد عوارش آلایندگی در سال شدیم که متاسفانه این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رد شد.

به گزارش فولادبان، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره پیشنهاد برای کاهش آلودگی محیط زیست گفت: در این ارتباط بودجه به سازمان محیط زیست داده نمی‌شود.

وی افزود: ما خواستار ۲۰ درصد عوارض آلایندگی در سال شدیم و خوشبختانه دولت مصوب کرد و در لایحه دولت هم آمد و حتی کمیسیون تخصصی مجلس به ۳۵ درصد ارتقا داد اما متاسفانه در کمیسیون تلفیق رد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: متاسفانه این دیدگاه وجود دارد که شاید از قبل بوده و ما آن را حذف می‌کنیم. دولت به آلودگی به عنوان یک درآمد نگاه نمی‌کند و مطمئن باشید که سعی می‌کنیم در صحن با همت نمایندگان مجلس برگردد.

سلاجقه خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست برنامه جامعی در قالب یک جدول که تمامی دستگاه‌هایی که در بحث آلایندگی و آلوده کردن جو و اعضا مشارکت دارند را می‌گیرد که مبنای آن هم مبنای عملیاتی سال ۱۴۰۲ خواهد بود و مبنای ارزیابی هم همین جدولی است که دریافت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *