قیمت لوله و پروفیل آمریکا در ماه ژانویه ثابت باقی ماند

ازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از ثبات قیمت لوله و پروفیل آمریکا در ماه ژانویه حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قییمت لوله و پروفیل آمریکا نسبت به ماه گذشته ثابت باقی ماند، این در حالی است که قیمت این محصولات در ماه دسامبر 2022 دومین رشد قیمت خود را ثبت کرد و به رکود شش ماهه حاصل از رشد قیمت کویل ورق گرم پایان داد.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت لوله درزدار ERW (A53 Grade B)، فوب کارخانه آمریکا یک هزار و 70 دلار تا یک هزار و 860 دلار به ازای هر تن (88 تا 93 دلار به ازای هر هاندردویت) محاسبه شد که این بازه قیمتی نسبت به ماه دسامبر بدون تغییر باقی ماند.

در همین حال، یک تولیدکننده در بازار عنوان کرد: ما عقیده داریم که قیمت‌ها تا زمستان و حتی ماه‌های ابتدایی بهار رشد خواهند یافت. وی افزود: اما اگر ما از قیمت‌گذاری عادی گذشته پیروی کنیم، انتظار کاهش قیمت در تابستان را خواهیم داشت؛ مخصوصا اگر با کاهش سرعت ساخت و ساز در برخی مناطق همراه شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کارخانه‌های تحت نظارت شرکت «Wheatland Tube» در پنسیلوانیا، قیمت لوله درزدار ضخامت 0.5-4 اینچ و لوله درزدار ERW گرید B ضخامت 2-18 اینچ را به طور میانگین 60 دلار به ازای هر تن (3 دلار به ازای هر هاندردویت) افزایش دادند.

همچنین در حالی ماه‌های دسامبر و ژانویه به طور معمول ماه‌های رکود ساخت و ساز مربوط به محصولات لوله و پروفیل هستند که برخی منابع نشانه‌های مثبتی در بخش‌های ساخت و ساز تجاری و صنعتی گزارش دادند. یک منبع بازاری در این باره گفت: چشم‌انداز بازار برای محصولات ساختمانی A53 در سراسر منطقه مثبت است.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت لوله بدون درز فولادی ERW (A53 Grade A)، فوب کارخانه آمریکا در ماه ژانویه در بازه یک هزار و 660 تا یک هزار و 760 دلار به ازای هر تن ثابت باقی ماند.

علاوه بر این، با وجود چشم‌انداز مثبت در سال 2023، کاهش قیمت‌گذاری احتمالی به شکل واردات پیش‌بینی می‌شود. یک تولیدکننده در این باره اظهار کرد: واردات مساله بسیار مهمی است و درحال کاهش قیمت‌هاست. با وجود تعرفه‌ها و قیمت‌گذاری‌ها، ما هنوز کشورهایی را مشاهده می‌کنیم که سیاست‌های دامپینگ در آمریکا اجرا می‌کنند و به اقدامات خود برای اجتناب از قوانین بازرگانی کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده آمریکا ادامه می‌دهند.”

یک بازرگان در بازار تحلیل کرد: با کاهش تقاضا و حتی با وجود روند صعودی قیمت‌های آسیا به دلیل چشم‌انداز مثبت بازار و رشد قیمت محصولات خام اولیه، بازاری راکد را در هفته‌های اخیر به ثبت رساند. وی اضافه کرد: در این شراط، ما قیمت‌های ماه گذشته را ارائه می‌دهیم اما دستاورد مهمی کسب نکردیم.

در این راستا، قیمت لوله فولادی درزدار ERW (A53 Grade A)، cif هوستون، یک هزار و 550 تا یک هزار و 650 دلار به ازای هر تن ارزیابی شد و نسبت به ماه دسامبر، 50 دلار به ازای هر تن کاهش یافت. ارزیابی قیمت گذشته این محصول یک هزار و 600 تا یک هزار و 700 دلار به ازای هر تن بود.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت لوله درزدار فولادی ERW (A53 Grade A)، واردات، cif هوستون در روز سه‌شنبه، یک هزار و 425 تا یک هزار و 525 دلار به ازای هر تن بود که نشان‌دهند کاهش 25 دلاری به ازای هر تن نسبت به ماه گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *