جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 آذر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اوج‌گیری صادرات سنگ آهن استرالیا به چین علی‌رغم تنش‌های سیاسی دو کشور

تنش‌های سیاسی بین استرالیا و چین در ماه اکتبر بر تجارت بین دو کشور تأثیر نگذاشت، زیرا افزایش صادرات سنگ آهن استرالیا به بزرگترین شریک تجاری این کشور به بالاترین سطح چهار ماه اخیر رسید.

به گزارش فولادبان و به نقل از Argus Media؛ صادرات سنگ آهن استرالیا به چین در ماه اکتبر 12.7 میلیارد دلار استرالیا (9.05 میلیارد دلار) برآورد شد که طبق آمار اداره آمار استرالیا بالاترین میزان از ماه ژوئن است. در ماه ژوئن استرالیا 13.79 میلیارد دلار سنگ آهن به چین صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش، در ماه اکتبر صادرات سنگ آهن استرالیا به رکورد 11 میلیارد دلار رسید که حدود 80 درصد آن به مقصد چین انجام شد.

افزایش صادرات سنگ آهن استرالیا به چین در حالی رخ داده است که روابط بین دو کشور همچنان رو به وخامت است؛ چین محدودیت‌های وارداتی را برای زغال‌سنگ، جو، مس، مشروب، گوشت گاو، خرچنگ دریایی و برخی محصولات چوبی استرالیا اعمال کرده است. از سویی دیگر، کانبرا هم قصد شکایت از چین در سازمان تجارت جهانی را دارد.

در همین زمینه روزنامه South China Morning Post گزارش داد که تجارت چین با استرالیا با وجود تنش‌های ژئوپلیتیکی در حال رکوردشکنی است؛ به نحوی که تجارت دوطرفه چین با استرالیا در ماه نوامبر نسبت به یک سال قبل علی‌رغم تنش‌های مداوم دو کشور رشد کرده است.

همچنین میزان کل صادرات چین به استرالیا در ماه گذشته 22.6 درصد افزایش داشته و واردات کالاهای استرالیایی توسط چین هم در ماه نوامبر در مقایسه با سال قبل 9.4 درصد رشد کرده است.

البته با وجود رشد چشمگیر تجارت دو کشور در ماه نوامبر 2020 نسبت به نوامبر 2019، اما سطح تجارت دو کشور در ماه گذشته میلادی نسبت به اکتبر امسال کاهش یافته است که این مساله می‌تواند نشانه‌ای از تاثیرگذاری تحولات سیاسی بر تجارت دو کشور باشد.

استرالیا بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن در جهان است و آمار دولت استرالیا در ماه اکتبر، از رشد صادرات سنگ آهن این کشور به چین حکایت دارد. چین تاکنون اقدام به وضع محدودیت در واردات سنگ آهن از استرالیا نکرده و بعید است که بخواهد چنین اقدامی انجام دهد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors