صعودی شدن قیمت اسلب صادراتی برزیل+دلایل

ازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رشد قیمت اسلب صادراتی برزیل در شرایط مثبت بازار حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در حالی در یک هفته اخیر قیمت اسلب صادراتی برزیل افزایش یافت که فروشندگان و خریداران رشد تقاضا را برای تحویل ماه آوریل پیش‌بینی می‌کنند.

ارزیابی فست‌مارکتز نشان می دهد: قیمت اسلب صادارتی، فوب بندر اصلی برزیل 720 تا 750 دلار به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به هفته گذشته، 20 دلار به ازای هر تن افزایش یافت. این محصول در هفته قبل در بازه قیمتی 700 تا 730 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در این میان، بسیاری از فعالان بازار عقیده دارند که به دلیل روند مثبت تجارت اکثر بازارهای فولاد، امکان رشد بیشتر قیمت وجود دارد. برهمین اساس، برخی منابع حداقل قیمت‌ این محصول را 720 دلار به ازای هر تن فوب گزارش دادند.

درحالی برخی عقیده دارند معاملات با قیمت 750 دلار به ازای هر تن فوب به خصوص در آمریکا میسر هستند که رایزنی‌های محصولات تحویل ماه آوریل درحال آغاز است اما پیشنهادات قیمتی می‌توانند حتی به 800 دلار به ازای هر تن فوب نیز برسند.

البته در آمریکا، شرکت «کلیولند-کلیفس» قیمت پایه محصولات تخت را تا 50 دلار به ازای هر تن افزایش داد که می‌تواند انگیزه‌ای برای دیگر فولادسازان باشد تا رشد قیمت را اعمال کنند.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت کویل ورق گرم فولادی، فوب کارخانه غرب میانه آمریکا 39.58 دلار به ازای هر هاندردویت (791.60 دلار به ازای هر تن)  محاسبه شد که این نرخ نسبت به روز قبل، 0.28 درصد و در مقایسه با هفته گذشته 2.46 درصد افزایش نشان می دهد. این محصول در روز و هفته قبل به ترتیب با قیمت 39.69 و 38.63 دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که تقاضای اسلب از طرف آمریکا و مکزیک بالا گزارش شد به طوری که این کشورها حدود 200 هزار تن محصول برای تحویل ماه آوریل خریداری کردند. همچنین تمایل بالای شرکت‌های اروپایی و مصرف‌کنندگان اسلب برزیلی همچون « کمپانیا سایدرورجیکا ناسیونال» و «اوسیمیناس» دیده می‌شود.

در همین حال، دستکم یک تولیدکننده برزیلی برای کاهش صادرات کویل ورق گرم برنامه‌ریزی کرده است تا با رشد قیمت محصولات نیمه‌تمام فولادی بر صادرات اسلب تمرکز کند.

علاوه بر این، قیمت مواد خام بر هزینه تولید اسلب تاثیر می‌گذارد. قیمت سنگ‌آهن پس از روند نزولی در طول هفته، در روز جمعه افزایش یافت.

براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت سنگ‌آهن فاین 62 درصد، cfr چینگ‌دائو 126.59 دلار به ازای هر تن بود که این نرخ نسبت به روز قبل، 1.91 دلار افزایش و در مقایسه با هفته گذشته 0.78 دلار کاهش یافت. این محصول در روز و هفته قبل به ترتیب با قیمت 124.68 و 127.37 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *