جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 12 خرداد 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استخراج و اکتشاف بخش معدنی کشور باید تقویت شود

مدیراجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: یکی از تصمیمات مهم دولت برای بخش معدن این است که یک متولی مشخص برای بخش اکتشاف و استخراج معادن تعیین شود و تحت یک ستاد فرماندهی موضوع اکتشاف و استخراج توسعه یابد.

وحید یعقوبی در گفتگو با فولادبان با اشاره به اولویت های بخش معدن و صنایع معدنی کشور افزود: زمانی که مقام معظم رهبری  سیاست جایگزینی معدن بجای نفت را مطرح کردند در پشت این اظهارت برای سیاستگذاران و بخش حاکمیتی طرح و برنامه  و رسالت بود اما متاسفانه آنچنان که باید به این موضوع توجه نشد.

وی ادامه داد: اکتشاف و استخراج در بخش معدن و صنایع معدنی مهمترین و راهبردی ترین چالش در این بخش بویژه زنجیره فولاد کشوراست زیرا اکتشاف و استخراج فعالیت و اقدامی بلندمدت است و در کوتاه مدت جواب نمی دهد و صنایع معدنی بویژه بخش معدنی کشور با این چالش بشدت مواجه است.

این فعال صنعتی تصریح کرد: دربالادست زنجیره فولاد یعنی بخش معدنی و صنایع معدنی عدم توازن زیادی وجود دارد که این عدم توازن در تولید محصولاتی چون کنسانتره و گندله از سنگ آهن استخراجی بیشتر مشاهده می شود.

یعقوبی گفت: استخراج و اکتشاف در بخش معدنی کشور باید تقویت شود و برای این کار حتما باید متولی مشخصی وجود داشته باشد که متاسفانه متولی اکتشاف در کشور مشخص نیست و مکانیزم افزایش استخراج هم معلوم نیست

وی افزود: یکی از تصمیمات مهم دولت برای بخش معدن این است که یک متولی مشخص برای بخش اکتشاف و استخراج معادن تعیین شود و تحت یک ستاد فرماندهی موضوع اکتشاف و استخراج توسعه یابد.

مدیراجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات بخش اکتشاف و استخراج موضوع واردات ماشین الات معدنی و صنایع معدنی است و در طول چند سال اخیر تلاش زیادی شد تا ماشین آلات معدنی مورد نیاز کشور را بومی سازی شود ولی هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم لذا ضروری است واردات ماشین الات معدنی در کنار استفاده از ظرفیت های داخلی هم بطور جدی عملیاتی و پیگیری شود تا به بحث اکتشاف و استخراج کمک کند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors