ثبات قیمت مفتول در بازار شمال اروپا

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از ثبات قیمت مفتول در بازار شمال اروپا حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در یک هفته اخیر فعالیت بازار مفتول در بازار شمال اروپا «کند» گزارش شده است.

در همین حال، زیرساخت ضعیف بازار در نتتیجه کاهش مصرف صنعت ساخت و ساز، ادامه کاهش تقاضای محصولات بلند در اروپا را در پی داشت.

ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز نشان می دهد قیمت مفتول، داخلی، تحویل به شمال اروپا، 680 تا 690 بورو (738 تا 749 دلار) به ازای هر تن بود که این بازه قیمتی نسبت به هفته گذشته، کاهش 20 یورویی به ازای هر تن نشان می‌دهد. این محصول در هفته قبل در بازه قیمتی 700 تا 710 یورو به ازای هر تن معامله می‌شد.

در ادامه برخی منابع در بازار مطرح کردند: روند نزولی قیمت‌ها می‌تواند تا نزدیکی به هزینه تولید کاهش یابد. یک بازرگان در این باره اظهارداشت: همگی سود ناخالص خود را از دست داده‌اند.

همچنین برخی منابع در بازار تاکید کردند: قیمت‌ها بیش از این کاهش نخواهند یافت، زیرا کارخانه‌ها به دنبال سفارش هستند اما به نظر نمی‌رسد که بیش از این، قیمت‌های خود را کاهش دهند.

با این وجود، خریداران خرید خود را به تعویق می‌اندازند و پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌ها بیش از این افت خواهند کرد. یک تولیدکننده در این رابطه عنوان کرد: بازار کند است و پیش‌بینی آینده، سخت است؛ همه منتظر تغییر شرایط هستند. وی سپس تصریح کرد: برخی خریداران پیش‌بینی می‌کنند قیمت انرژی بیش از این کاهش یابد.

علاوه بر این، یک خریدار آلمانی در بازار گفت: تقاضا بسیار کم بود. قیمت‌ها تحت فشار بودند. من کنجکاوم بدانم که شرایط کنونی بازار تا چه زمان ادامه‌دار خواهد بود؟

این در حالی است که برخی فعالان بازار مطمئن هستند قیمت‌ها در بازار به ثبات رسیده‌اند. یک تولیدکننده در این باره گفت: قیمت‌ها به دلیل ثبات هزینه مواد اولیه و قیمت الکتریسیته نوسانی تجربه نمی‌کنند.

در عین حال، قیمت جهانی قراضه که بر قیمت محصولات بلند فولادی تاثیرگذار است، از ماه دسامبر به طرز قابل‌توجهی افزایش یافته است.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه 418.36 دلار به ازای هر تن بود، این درحالی است که این محصول در هفته گذشته با قیمت 43.20 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *