جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

روز آرام بازار آهن در پنجشنبه نیمه‌تعطیل

امروز که پنجشنبه‌ای سرد و غم‌زده است، بازار آهن مانند بازار ارز در آرامشی نسبی به سر می‌برد و هم‌زمان با رکود شدید حاکم بر معاملات، شاهد آن هستیم که تقریبا هیچ شرکتی در هیچ‌کدام از حوزه‌های محصولات فولادی قیمت اجناس خود را تغییر نداده است.

به گزارش فولادبان؛ امروز بازار ارز روز نسبتا آرامی را سپری کرد و قیمت دلار نقدی از صبح تا عصر در مجموع فقط 40 تومان نسبت به عصر دیروز افزایش یافت و به 23 هزار و 740 تومان رسید و البته نرخ فروش اسکناس دلار صرافی ملی نیز نسبت به بعد از ظهر روز گذشته 200 تومان کاهش پیدا کرد و با رقم 23 هزار و 210 تومان اعلام شد.

در این میان، بازار آهن نیز در رو نیمه‌تعطیل پنجشنبه در آرامشی نسبی قرار داشت و صرف نظر از برخی افزایش یا کاهش‌های پراکنده در حوزه میلگرد آجدار، نرخ سایر محصولات فولادی شامل انواع ورق، لوله و پروفیل، تیرآهن، نبشی و ناودانی در بازار آزاد تقریبا ثابت اعلام شد و البته برخی شرکت‌ها در حوزه‌های گوناگون نیز در روز جاری فروش‌های خود را بسته بودند تا در روز شنبه به فعالیت خود ادامه دهند.

نکته مهم امروز اما آن است که در آخرین گزارش نشریه متال بولتن که در کانال کامودیتی منتشر شد، نرخ بیلت صادراتی منطقه CIS نسبت به گزارش دیروز این نشریه 7 دلار کاهش یافت. در مجموع قیمت شمش CIS نسبت به هفته گذشته 19 دلار کاهش یافته و همچنین در یک هفته اخیر نرخ میلگرد CIS مجموعا 15 دلار کمتر شده و قیمت ورق گرم صادراتی CIS نیز با افتی 20 دلاری مواجه شده است.

با توجه به روند رو به افت قیمت قراضه وارداتی ترکیه و سایر محصولات فولادی در بازارهای کشورهای گوناگون هم به نظر می‌رسد در هفته پیش‌رو قیمت‌های محصولات صادراتی CIS به عنوان مبنای تعیین قیمت محصولات فولادی در بورس کالای ایران بازهم روی ریل نزولی قرار گیرد.

نکته دیگر این است که در یک هفته گذشته قیمت میانگین موزون هفتگی حواله‌جات دلار نیمایی در مجموع 360 تومان کمتر شده و البته با توجه به این که سه روزی است روند نزولی نرخ دلار نیمایی متوقف شده، به نظر نمی‌رسد که در هفته پیش‌رو نیز شاهد افت محسوس قیمت دلار در سامانه نیما باشیم.

مگر این که سوغات همتی از مسقط گشایش بیشتر ارزی در حواله‌جات باشد یا این که خبرهای خوش برجامی از آمریکا به گوش برسد؛ البته در این میان ادعاهای بلینکن درباره این که چه کسی باید گام اول را بردارد و پاسخ‌های ظریف به او، اوضاع آینده برجام و نرخ ارز در ایران را با وضعیت مبهمی مواجه کرده است.

در هر صورت، هم‌اکنون (14:20 پنجشنبه 9 بهمن) براساس قیمت‌های اعلامی درب کارخانه نوردکاران فولادی؛ شاهد ثبات نسبی قیمت عمده انواع میلگرد آجدار در بازار آزاد هستیم و البته تعداد معدودی از شرکت‌های این حوزه در روز جاری قیمت محصولاتشان را بین 50 تا 80 تومان کاهش و تعداد دیگری نیز بین 100 تا 150 تومان افزایش داده‌اند؛ محدوده قیمتی میلگرد 14 آجدار نیز در کانال 12 هزار و 300 تا 13 هزار و 150 تومان قرار گرفته است.

امروز همچنین تقریبا همه تولیدکنندگان محصولات حوزه نبشی و ناودانی قیمت محصولاتشان را ثابت اعلام کرده‌اند و عمده تولیدکنندگان تیرآهن نیز تغییری در نرخ کالاهای خود ایجاد نکرده‌اند. همچنین شنیده‌های ما از بنگاه‌های تهران از ثبات نسبی نرخ سایزهای مختلف تیرآهن ذوبی حکایت دارد.

در روز جاری صرف نظر از بسته بودن فروش برخی شرکت‌های حوزه لوله و پروفیل، عمده تولیدکنندگان این حوزه هم نرخ محصولاتشان را ثابت اعلام کرده‌اند؛ محدوده قیمتی پروفیل با ضخامت 2 نیز بسته به ورق استفاده‌شده و شرکت تولیدکننده در کانال 21 هزار تا 21 هزار و 800 تومان قرار گرفته است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors